Tetarom, cu pantalonii rupti

de Augustin Stanciu     Gazeta de Cluj
Luni, 4 septembrie 2006, 0:00


(Foto: Gazeta de Cluj)

Timp de mai bine de 14 ani judetul Cluj si municipiul Cluj-Napoca au fost deficitare la capitolul atragerea investitiilor straine. Odata cu noua administratie insa, investitiile au inceput sa apara in judet. Una din investitiile profitabile care vor aduce bunastare clujenilor sunt parcurile industriale Tetarom I, II si III.



In cadrul acestor parcuri vor avea sediul mai multe firme ale caror domenii de activitate vor fi in principal din sectorul “tehnologiilor avansate”.



Este o investitie care va reduce semnificativ rata somajului din judetul Cluj, aducand de asemenea si sume considerabile la bugetul local, bani colectati din impozitele si taxele locale pe care firmele din parcurile industriale urmeaza sa le plateasca.



Buturuga si parcul



Parcul industrial Tetarom I este una din investitiile de amploare din judetul Cluj. Investitia de 5,2 milioane euro, bani acordati de Uniunea Europeana prin programul PHARE, a adus deja la Cluj-Napoca o sumedenie de firme care au semnat contracte ferme cu Consiliul Judetean Cluj (CJ), contracte in valoare de 123 milioane euro.



Chiar daca intreg parcul Tetarom I a fost concesionat exista posibilitatea ca firmele care isi vor desfasura activitatea acolo sa nu poata lucra la potential maxim din cauza drumului de acces, unul mult prea ingust pentru nevoile industriale ale parcului.



Astfel, chiar daca proiectul este unul de interes major, exista o problema, la prima vedere insignifianta, care insa, daca nu isi va gasi rezolvarea, ar putea dinamita activitatea mult trambitatului parc industrial.



Trotuar in loc de drum



Parcul Industrial Tetarom I este situat in vecinatatea Muzeului Etnografic, in stanga caii ferate pe firul de circulatie catre Oradea. Drumul de acces catre parc este pe Taietura Turcului, o artera care cu greu poate fi numita drum: o panta cu o inclinatie de peste 10%, plina de gropi si cu o singura banda de circulatie pe sens.



Toate acestea in ciuda faptului ca artera este folosita mai ales de traficul greu. In aceste conditii, drumul de acces catre parcul industrial Tetarom I permite cu greu trecerea a doua masini de tonaj mediu una pe langa alta. In schimb pe anumite portiuni trotuarele depasesc in latime soseaua, asta desi in zona traficul pietonal este aproape inexistent.



Tinand cont de nevoile sportive de transport ale firmelor care vor avea sediul la Tetarom, aproape zilnic pe Taietura Turcului vor trece o multime de camioane din si inspre Tetarom. In aceste conditii autocamioanele vor monopoliza practic acel drum.



Cum drumul este foarte stramt, se va crea o situatie cel putin interesanta atunci cand se vor intalni pe aceeasi portiune de drum doua autocamioane incarcate cu marfa care circula din sensuri opuse. Ca sa nu mai vorbim de situatia in care un autocamion va suferi o defectiune tehnica. In Zona Tetarom I nu este exclus astfel ca blocajele rutiere sa fie un lucru la ordinea zilei.



Nu noi, ci ei



Cornelia Trif, purtatorul de cuvant al CJ Cluj, ne-a declarat ca situatia la Tetarom este cat se poate de buna. “Din cate tin eu minte, valoarea investitiei inscrisa in contractele ferme pe care CJ le-a semnat cu firme este de 123 milioane euro. Cunosc situatia drumului, dar, tinand cont ca este in intravilanul municipiului Cluj-Napoca, este de atributia primariei sa se ocupe de acest drum. Din cate stiu eu, drumul a fost refacut. Nu stiu de ce nu au largit putin soseaua sa incapa mai multe masini”, a declarat Trif.



E bine asa!



Mai departe, directorul Directiei Tehnice din cadrul Primariei Cluj-Napoca, Sorin Apostu, a declarat ca Taietura Turcului va ramane cum este in prezent. “Cunosc situatia de pe Taietura Turcului la fel de bine cum o cunosc si arhitectii care au proiectat Tetaromul.



La momentul respectiv, ei au considerat ca drumul este suficient de larg pentru a putea respecta cerintele impuse de un parc industrial. Nu vad de ce am modifica drumul daca specialistii au considerat ca este suficient”, a declarat Apostu. Mai mult, Apostu a declarat ca refacerea drumului este de competenta CJ.



Asteptam cu nerabdare infernalele blocaje de pe Taietura Turcului, ale caror imagini promitem sa le trimitem specialistilor proiectanti.



Tetarom la puterea 3



Parcul Industrial Tetarom I de pe Taietura Turcului ocupa 19,4 hectare. Suprafata construibila a parcului este disponibila pentru concesionare pentru o perioada de maxim 49 de ani.



Principalele industrii vizate pentru Tetarom I sunt cele apartinand sectorului de “tehnologii avansate” (dezvoltare software, retele de calculatoare, fabricarea de componente hardware etc.) Administrarea Tetarom I se realizeaza de catre SC Tetarom SA, societate privata al carei actionar principal este Consiliul Judetean (CJ) Cluj, in proprietatea sa aflandu-se si terenul.



Consiliul judetean a reusit sa concesioneze intreaga suprafata a parcului industrial.



In iarna anului trecut au fost finalizate lucrarile de infrastructura a Parcului Industrial Tetarom I si tot atunci au fost demarate lucrarile la Parcul Tetarom II, din zona Bulevardului Muncii, parc industrial care a fost in intregime cumparat de liderul mondial in industria motoarelor electrice, firma americana Emerson. Aceasta a anuntat o investitie de aproape 100 de milioane euro la Cluj. In prezent, lucrarile la Tetarom III Floresti se afla in faza de proiect.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















110 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by