Cluj-Napoca va avea prima centura ocolitoare. Este vorba de centura Bulevardul Muncii-Apahida, care va fi realizata de firma italiana Tirena Scavi. Tirena Scavi a castigat si licitatia pentru programul reabilitarii celor 288 de strazi din Cluj-Napoca.

Primarul Clujului, Emil Boc, se declara foarte multumit de activitatea acestei firme, declarand ca Tirena Scavi este firma care a reusit intotdeauna sa termine la timp lucrarile preluate. Firma Tirena Scavi s-a angajat sa finalizeze centura Bulevardul Muncii-Apahida in 14 luni, cu un cost total de 25,1 milioane de lei noi.

Traiectul centurii Cluj Est - la estul municipiului Cluj-Napoca leaga DN 1 la km 465+105 (iesirea din localitatea Valcele) de DN 1C la km 16 + 050 (la iesirea din localitatea Apahida) si a fost impartit in trei sectoare& km 0 - km 9+600, km 9+600 - km 18+700 si km 18+700 - km 24+600.

Licitatia a fost organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A. prin Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj pentru toate cele trei sectoare, dar sectorul I a fost adjudecat, licitatia pentru sectorul II a fost anulata, iar pentru sectorul III licitatia se va relua la finele acestui an.

Italienii de la Tirena Scavi au castigat si licitatia organizata de Primaria municipiului Cluj-Napoca in vederea realizarii centurii ocolitoare de nord-est a municipiului, dupa ce si-au dovedit seriozitatea ]n repararea celor 288 de strazi. Centura reprezinta prelungirea cu aproximativ cinci kilometri a Bulevardului Muncii catre Apahida.

Proiectul este finantat de catre Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca in colaborare cu Consiliul Judetean Cluj. Desi licitatia a avut loc acum mai bine de o luna, data fiind importanta proiectului, abia la sfarsitul saptamanii trecute municipalitatea a luat decizia finala.

Concernul italian s-a angajat sa finalizeze lucrarile in 14 luni de la inceperea lor, cu un cost total de 25,1 milioane lei noi. Din aceasta suma, 13,5 milioane lei noi reprezinta valoarea pentru tronsonul unu si 11,6 milioane lei noi cea a tronsonului doi.

In cazul centurii ocolitoare, italienii trebuie sa termine constructia in termen de 24 de luni de la data inceperii lucrarilor. In cadrul sectorului unu al variantei ocolitoare, pe langa drumul propriu-zis, italienii vor avea de executat si patru viaducte si un pasaj.

Viaductele vor fi la km 0 + 350, Viaduct Valea Racilor, situat in extravilanul localitatii Feleacu, km 6 + 400 Viaduct Valea Recas, in extravilanul localitatii Gheorgheni, km 8 + 200 Viaduct Valea Muratori, extravilanul localitatii Gheorgheni si km 8+970, Viaduct Valea Gheorgheni, extravilanul localitatii Gheorgheni.

Pasajul se va afla la kilometrul zero, fiind vorba de un pasaj peste DN 1 (km 465+ 200), in extravilanul localitatii Feleacu. Latimea platformei proiectate este de 10 m cu parte carosabila de 7,0 m, benzi de incadrare de 2 x 0,75 m si acostamente de 2 x 0,75m.

In zonele cu declivitati mai mari de 4% s-a prevazut o banda suplimentara cu latimea de 3,5 m pentru vehicule lente. Din calculul de dimensionare a rezultat o grosime a structurii rutiere care variaza intre 58 si 76 cm.

Precizam ca Primaria Cluj-Napcoa a organizat in 27 iulie o licitatie publica pentru realizarea lucrarilor la cei 8,6 km din centura ocolitoare Bulevardul Muncii-Apahida. La licitatie s-au inscris 11 firme, dar s-au prezentat si au depus garantia de participare doar cinci firme.

Firmele au depus garantia de participare de 100 de mii de lei noi cu exceptia firmei Constructmod care a depus jumatate din suma deoarece este IMM.

Prima firma intrata in licitatie a fost Consortiul Gramec care a facut o oferta de realizare a lucrarilor in 16 luni cu 17,2 milioane de lei noi pentru tronsonul unu km 0-km 4,6 si de 14,7 milioane pentru realizarea tronsonului doi de la km 4,6 - km 8,6.

Aceasta firma nu a prezentat insa un grafic de realizare a lucrarilor. A doua oferta a venit din partea firmei Antrepriza de Reparatii si Lucrari din Cluj-Napoca. Aceasta a avut o oferta prin care se angaja sa realizeze lucrarile pe cele doua tronsoane in 16 luni si cu suma de 23 de milioane de lei noi.

Constructmod, a treia firma participanta la licitatie, s-a angajat ca va face lucrarile impreuna cu firma Via Tera Spedition si a ales ca subcontractori pe FDP Cluj si Drumuri si Poduri Salaj. Pentru tronsonul I s-a pus problema realizarii lucrarilor cu 12,1 milioane de lei noi, iar pentru tronsonul doi cu suma de 10,7 milioane de lei noi.

La licitatie a participat si o firma din Bucuresti, e vorba de Drum Art, care s-a asociat in vederea realizarii acestei lucrari cu firma SCT. Pentru tronsonul I au estimat costuri de 11,4 milioane de lei, iar pentru tronsonul II costuri de 9 milioane de lei.

Ultima oferta a venit din partea firmei Tirena Scavi, care s-a angajat sa termine lucrarea in 14 luni cu un cost total de 25,1 milioane de lei.

Precizam ca licitatia pentru aceasta centura ocolitoare a mai fost realizata o data in februarie, dar nici o firma nu a avut atunci caietul de sarcini corect intocmit, motiv pentru care au fost respinse toate acele firme.

Una dintre ele a dat in judecata primaria si cum abia acum s-a incheiat procesul in favoarea primariei, aceasta a putut organiza o noua licitatie.

Raspunsul la aceasta licitatie s-a putut da abia la sfarsitul saptamanii trecute, pentru ca lucrarea in cauza este deosebit de importanta pentru Cluj-Napoca, a declarat primarul Emil Boc.