Mecdru, somata sa-si faca treaba

de Andreea Dutu     Buna ziua, Ardeal
Luni, 11 septembrie 2006, 0:00


(Foto: BzA)

Asfaltarea strazii Ion Ionescu de la Brad va fi, in sfarsit, finalizata, dupa aproape doi ani de tergiversari.



Cu toate ca Primaria Cluj-Napoca a alocat in urma cu 3 ani peste 5 miliarde de lei pentru reabilitarea strazii, societatea clujeana de constructii Mecdru SA, castigatoarea licitatiei, va trebui in zece zile sa faca ce nu a reusit timp de un an.



Locuitorii din zona au inaintat pana acum mai multe plangeri la Primarie, pentru a semnala tergiversarea nejustificata a lucrarilor. Acum, primarul Emil Boc a impus data de 20 septembrie ca termen de finalizare a lucrarilor pe strada Ion Ionescu de la Brad.



Societatea clujeana de constructii Mecdru SA este o societate ce graviteaza in mod constant in jurul contractelor pe bani publici.



Mecdru SA a fost infiintata printr-o hotarare a Guvernului Nastase, iar obiectul principal de activitate al societatii este executarea lucrarilor de constructii cladiri, de intretinere curenta si periodica a infrastructurii rutiere si inchirierea de utilaje.



Spre societatea clujeana au fost dirijate mai multe contracte de reparatii si de intretinere in timpul mandatului lui Mitrea. La Cluj, Mecdru este una din cele 11 firme selectate in urma unei licitatii, pentru asfaltarea unor strazi din judet.



Lucrarile efectuate au dovedit modul deficitar in care Mecdru a inteles sa se foloseasca de banii publici pusi la bataie de Primaria Cluj. Multe din lucrarile contractate inca din 2003 nu au fost finalizate nici pana in prezent.



Mecdru SA, nascuta in 2001 printr-un ordin al Guvernului Nastase, a fost firma favorita a administratiei Funar. Nici schimbarea portocalie din primarie nu a adus dezavantaje societatii Mecdru. Aceasta a continuat lucrarile de plombare si de asfaltare a strazilor clujene, in urma licitatiei adjudecate anul trecut.



Ion Ionescu de la Brad din cartierul Someseni este una din strazile pe care societatea Mecdru s-a angajat sa le asfalteze. Contractul dintre Mecdru si Primaria Cluj-Napoca pentru asfaltarea strazii a costat 5,8 miliarde de lei. Cu toate acestea, lucrarile nu au avansat aproape deloc din 2003 pana acum.



Situatia se mentine critica pentru locuitorii din zona, care risca la fiecare ploaie sa le fie inundate casele. Asa s-a intamplat si in urma cu o saptamana, cand furtuna din weekend a inundat portiunea neasfaltata de drum, iar apa s-a infiltrat in fundatiile caselor.



Riveranii stau pe malul baltii



Primaria Cluj-Napoca a primit pana in prezent mai multe plangeri din partea cetatenilor, referitoare la calitatea lucrarilor societatii Mecdru. In principiu, clujenii reclama faptul ca Mecdru tergiverseaza finalizarea lucrarilor.



In cazul unor strazi ce trebuiau reparate de societatea Mecdru, s-a depasit termenul limita de finalizare a lucrarilor cu peste sase luni. Din aceasta cauza, in urma ploilor apa nu se evacueaza, iar strazile raman inundate, spre disperarea celor ce locuiesc pe I. Ionescu de la Brad.



Mai multi locuitori din zona s-au plans de faptul ca lucrarile au inceput in urma cu aproape doi ani, iar de atunci zgomotul produs de utilaje ii deranjeaza zi de zi. In urma ploii de saptamana trecuta a fost nevoie de interventia pompierilor pentru a scoate apa din curtile a trei case.



Canalele de scurgere se afla inca in lucru, deoarece acestea au fost montate initial fara sa se faca masuratori precise, iar acum s-a descoperit ca acestea ar fi fost mai inalte decat nivelul la care urmeaza sa fie turnat asfaltul.



Craterele care se dechid pe strada Ion Ionescu de la Brad au facut pana acum mai multe “victime”. Mai multi clujeni si-au stricat masinile in acea zona, iar un locuitor care a refuzat sa-si declare numele a sustinut ca, din cauza denivelarilor, a cazut si si-a rupt piciorul.



In urma cu trei luni, contactati de reporterii BZA, reprezentantii Primariei Cluj-Napoca au sustinut ca lucrarile cu probleme vor fi finalizate in cursul acestui an, iar firmei Mecdru ii vor fi aplicate conditiile speciale aferente contractului de executie semnat cu municipalitatea clujeana.



Termen de zece zile



De curand, primarul Emil Boc s-a intalnit cu reprezentantii Mecdru pentru a discuta despre starea lucrarilor nefinalizate. De comun acord, Boc si reprezentantii Mecdru au convenit ca lucrarile sa fie finalizate pana la data de 20 septembrie. Cu alte cuvinte, Mecdru mai are zece zile pentru a finaliza lucrarile pe care le tergiverseaza de aproape doi ani.



Cu toate ca societatea a castigat licitatia pentru strada Ion Ionescu de la Brad in 24 decembrie 2003, predarea amplasamentului a avut loc doar in urma cu un an. Potrivit informatiilor noastre, lucrarea a fost data in subantrepriza unei alte societati, Ducons SRL (la randul ei castigatoare a licitatiei organizate anul trecut).



Motivul este unul simplu - Mecdru nu are utilajele necesare pentru realizarea lucrarii, acestea fiind angajate in alte lucrari. Locuitorii de pe strada cu pricina sustin ca muncitorii de la Mecdru au lucrat manual, nu cu utilaje.



Din toamna lui 2005 si pana in primavara acestui an, pe Ion Ionescu de la Brad lucrarile au fost sistate din cauza inghetului, au mai declarat riveranii.



Mecdru, firma MTCT



Ultima licitatie la care Mecdru a participat a avut loc in primavara acestui an. De atunci, societatea nu s-a mai prezentat la alte licitatii pentru contracte de asfaltare a drumurilor, cu toate ca ultima a avut loc luna trecuta.



Cotidianul “Buna ziua, Ardeal” a publicat anul trecut o ampla ancheta jurnalistica in care era aratat faptul ca Mecdru SA a fost infiintata printr-o hotarare a Guvernului Nastase.



Executivul PSD a dispus infiintarea unei societati comerciale care sa preia o parte din activele unei subordini a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT).



Firma, pe atunci cu capital integral de stat, a primit imobile din patrimoniul unor institutii subordonate MTCT si s-a cadorisit cu 56,7 miliarde de lei prin preluarea cotei corespunzatoare obiectului de activitate desprins din activul Ministerului.



Privatizata prin negociere pe baza de oferte finale, societatea a fost cumparata de consortiul Highway Germania-Ungaria contra sumei de 1,8 milioane de euro.



Cu toate ca Mecdru a inghitit sume importante de bani pentru lucrarile care i-au fost atribuite incepand cu anul 2001, in 2004 societatea figura in baza de date a Ministerului Finantelor Publice cu datorii restante la bugetul de stat in valoare de 20,8 miliarde de lei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















106 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by