Brandul "Basescu" cucereste Romania

de Raluca Racolciuc     Buna ziua, Ardeal
Luni, 18 septembrie 2006, 0:00


(Foto: BzA)

Presedintele Romaniei ar trebui sa ceara drepturi de autor! Tot mai multe produse si servicii ii promoveaza imaginea. Ca e de bine sau de rau, isi dau cu parerea demnitarii clujeni, care au si propus noi produse, care ar putea aparea pe piata, in curand.



Cea mai noua moda in Romania pare a fi lansarea de produse si servicii care sa aiba legatura cu presedintele Romaniei, Traian Basescu. Este de ajuns o referire la numele sefului statului pentru ca recenta lansare pe piata a unui serviciu sa produca furori in randul consumatorilor.



Acest lucru s-a vazut incepand de la celebrul fes al presedintelui, idee preluata pentru o linie de sepci marca Basescu.



Lucrurile au luat amploare ajungandu-se la mancaruri, bauturi, jocuri si piese ce poarta amprenta sefului statului. Apogeul... (sau poate ca nu?) a fost atins de dansurile erotice pe care le practica o constanteanca in cluburile bucurestene, dupa cum anunta o publicatie nationala. Dansatoarea presteaza cu maxim succes “dansul capitanului de vas”, spre deliciul spectatorilor.



“Promovarea” gratuita de care se bucura presedintele este vazuta de catre demnitarii clujeni ca o incercare a comerciantilor de a da lovitura pe piata bunurilor de consum. Si pentru a veni in ajutorul intreprinzatorilor, interlocutorii nostri au inaintat si cateva idei de produse care ar putea completa gama Basescu: linie vestimentara, poeme si chiar culegeri de zicatori.



Linie vestimentara



Liberala Norica Nicolai saluta eventuala aparitie a unei linii vestimentare marca Basecu. “Nu prea am cunostinte de astfel de promovare. Electoratul alege ceea ce vrea. Dar e normal ca presedintele sa devina un model pentru cei din jur.



Si daca cineva se gandeste sa lanseze o linie vestimentara marca Basecu, nu pot decat sa ii urez succes”, ne-a declarat senatorul liberal Norica Nicolai.



Profit de pe urma presedintelui



Un alt liberal, deputatul Horea Uioreanu, este de parere ca brandul Basescu se va imbogati cu noi produse. “Cu siguranta, mai pot sa apara produse si servicii, care sa poarte amprenta presedintelui si cred ca vor aparea in curand, din moment ce au atat de mult succes. Daca lumea crede ca poate scoate profit dintr-un produs, atunci foarte bine”, a concluzionat deputatul.



Culegere de “ziceri basesciene”



O idee interesanta a fost lansata de Gratiela Iordache, reprezentanta a conservatorilor clujeni in Parlament, care este de parere ca ar putea sa apara pe piata o carte cu expresiile presedintelui.



“Totul e o piata, daca e cerere, atunci trebuie imbogatita si oferta, nu vad de ce acest lucru ar fi o problema. Iar daca ar fi sa gasesc un produs ce lipseste din gama Basescu, atunci acela ar fi, probabil, o culegere de «zicatori», care sa poarte marca sefului statului”, a propus Gratiela Iordache.



Umanizarea functiei prezidentiale



Deputatul PSD Vasile Dancu crede ca promovarea excesiva de care se bucura seful statului ii poate dauna in urmatoarea campanie electorala, cand adversarii politici vor incerca sa-i critice comportamentul. “Din punct de vedere comercial nu este deloc o anomalie. Comertul a tinut intotdeauna cont de anumite tipare si, cum e normal, trebuie sa aduca mereu idei noi consumatorilor.



Insa nu pare normala atitudinea presedintelui, de a umaniza prea tare functia prezidentiala. E un fel de vulgarizare a politicii si asta ii va crea probleme in campania electorala. Toate vorbele spumoase, declaratiile si comportamentul lui vor fi ridiculizate de adversarii politici in viitoarea campanie.



Dar cu siguranta, pana atunci, presedintele ne va mai da numeroase ocazii de a zambi”, este de parere social-democratul.



Drepturi de autor



O noua metoda de finantare a fost propusa de deputatul Vasile Puscas, care crede ca Basescu trebuie sa ceara drepturi de autor comerciantilor. “Presedintele ar trebui sa ceara drepturi de autor de la toti cei care ii folosesc numele, pentru anumite produse si servicii.



Basescu a avut parte de un marketing politic foarte bun si cum de la acesta pana la marketingul comercial nu este decat un pas, intreprinzatorii au preluat ideile si profita de pe urma lor. Cu siguranta vor mai aparea alte produse sub brandul Basescu, intrucat pare o adevarata industrie deja”, a subliniat deputatul Vasile Puscas.



Poezii si cantece pentru Basescu



Printre atatea produse de larg consum, nu trebuie uitat planul cultural-artistic. Presedintelui cu siguranta i se vor scrie si carti si poezii, dupa modelul preluat din strainatate, este de parere reprezentantul clujean al UDMR in Parlament, Peter Eckstein Kovacs. “Ceea ce se intampla pe piata e un fenomen pur comercial.



A sosit si la noi moda ca liderii politici sa poarte amprenta diferitelor produse si servicii. Sefii de stat beneficiaza ba de cate o carte, ce evidentiaza doar partea pozitiva a personajului, ba de poezii si chiar de cantece.



Cu siguranta sunt si de acestea pe piata romaneasca si daca nu, atunci se va trezi vreun comerciat sa exploateze ideea”, este de parere senatorul UDMR Peter Eckstein Kovacs.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















99 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by