Nevoia de locuinte este una stringenta in Cluj-Napoca. Si aici nu vorbim doar despre locuinte sociale sau la “pret redus”, ci si de cartiere rezidentiale. La inceput a fost “atacata” zona Buna Ziua. Acum, oaza a devenit o ingramadeala de blocuri. A urmat Cartierul Europa. Acum, zona rezidentiala a devenit una cu strazi extrem de inguste.

Clujul se extinde in prezent spre Floresti. Cartierul Cetatea Fetei este aproape de realitate. Primaria construieste la Oser, in zona Apahida. De curand, asa cum de altfel GAZETA v-a informat, a fost anuntat un megaproiect rezidential, Cluj-Napoca Due, tocmai in Chinteni. Desi pare incredibil, Clujul mai detine terenuri pretabile la constructii la doi pasi de cartierele existente.

Manasturenii stiu cu siguranta zona terenurilor de la capatul strazilor Mehedinti - Negoiu. De asemenea, imposibil ca manasturenii si poate chiar si alti clujeni sa nu fi iesit cel putin o data la un mic, o bere si un gratar sau sa nu se fi dat iarna cu sania pe dealurile de deasupra terenurilor. Ei bine, toate acestea vor deveni amintiri. In curand, zona va fi invadata de blocuri si vile.

Drumul pietruit

Pe drumul de asfalt din Padurea Faget, dupa Cabana Faget, in sensul de mers spre Campingul Faget, la un moment dat se iveste un drum nou pe partea stanga. Drumul este unul lat, pietruit si realizat pentru transporturi gabaritice. Cu toate acestea, o masina obisnuita il poate parcurge fara probleme. La o prima vedere, el duce spre “nicaieri”, in padure. Inaintam pe drum.

Pe marginea sa, brazi taiati. Defrisari masive. Vechea poteca a fost largita considerabil. Lama buldozerul a sapat adanc in padure. Urcam pe coasta, ajungem in varf si apoi coboram putin. Deodata, in fata noastra se dezvaluie partea nordica a Manasturului: Mehedinti, blocurile obraznice de pe “prelungirea Negoiu” si vilele semete de pe Campului.

Platoul rezidential

Gasim trei buldozeristi care se odihnesc si dezlegam misterul. Intreaga zona de deasupra strazilor Mehedinti, Negoiu si Campului a fost cumparata de un investitor elvetian. In total, aproape 40 de hectare, achizitionate de la Composesoratul Fiii Vechiului Manastur.

Misteriosul investitor elvetian intentioneaza sa introduca canalizarea si utilitatile in zona, iar apoi sa parceleze cele aproape 40 de hectare. Pasul urmator va fi vanzarea unor parcele, iar apoi construirea unui cartier rezidential pe restul terenului.

In ceea ce priveste misteriosul drum, acesta are rol de acces pentru camioanele si buldozerele care vor nivela zona si care vor deservi la introducerea de utilitati. Este mult mai usor accesul auto greu dinspre Faget (prin Calea Feleacului sau dinspre Oradea) decat dinspre Manastur, unde sunt o serie de stradute inguste si pe care, oricum, traficul auto greu este interzis.

Am fi dorit sa aflam mai multe detalii despre acest proiect, care este investitia realizata deja, la cat se aproximeaza investitia totala, daca Consiliul Judetean Cluj are habar de drumul nou construit, daca Consiliul Local Cluj-Napoca are un PUZ sau un PUD pentru zona respectiva, daca exista un proiect pentru drumul din padure sau daca defrisarile s-au facut cu acordul Romsilva, dar, deocamdata, nu am reusit acest lucru intrucat proprietarul terenului nu se afla in tara. Vom reveni.

“Deocamdata nu va pot spune nimic. Nu sunt autorizat pentru a face declaratii presei. De fapt, pana acum nici nu s-a pus aceasta problema. Dumneavoastra sunteti primii reprezentanti ai mass-media care afla de proiectul nostru” - Beniamin Timaru, directorul de proiect.