Pana In prezent, lucrarile decurg conform planului. Chiar daca am Intarziat, In loc de luna martie lucrarile Incepand In luna iulie, acum facem tot posibilul ca termenul limita sa fie respectat, a declarat Bogdan Sgarcitu, purtatorul de cuvant al Bechtel.

La acest moment, pe santierul Autostrazii Transilvania sunt angajati 207 muncitori, un numar de cel putin 100 urmand sa fie Incadrati pana la sfarsitul anului.

Departamentul de Resurse Umane al Bechtel a anuntat ca este interesat de primirea mai multor CV-uri ale locuitorilor din zona, oamenii de acolo fiind direct interesati de un post de munca In apropiere.

Programul de lucru In schimburi, precum si tehnologia avansata de care dispune compania au facut ca, pana acum, 16 kilometri din cei 56 ai tronsonului 2B Campia Turzii - Cluj, sa fie In lucru continuu, In diverse stadii, In special lucrari de structuri.

Intre kilometrii 18-27 si 30-37, unde se desfasoara cele mai avansate lucrari de pana acum, vor Incepe si constructiile de poduri, care vor avea sase metri latime, poduri pe sub care vor trece drumurile judetene care se intersecteaza cu planul autostrazii. Pe distanta de 56 de kilometri vor exista cel putin 40 astfel de constructii.

Primele noduri rutiere vor fi In localitatile Campia Turzii, Turda si Gilau. Conexiunile cu satele adiacente de pe drumul judetean 107L si pasajele pentru animale si pietoni vor fi, de asemenea, avute In vedere. Dupa primele calcule, aceste pasaje vor fi amplasate la fiecare 1,5 kilometri.

In luna octombrie, compania Bechtel va anunta initiarea lucrarilor si pentru sectiunile cuprinse Intre kilometrii 16-18 si 39-43, care vor necesita In primul rand descarcarea de sarcina arheologica, obiectiv propus, de altfel, si pentru restul tronsonului 2B.

Lucarile ce vor fi facute In continuare privesc In special probleme de ameliorare a denivelarilor care se afla In teren. Autostrada trebuie sa fie cat mai lina, usor de parcurs, acesta este scopul nostru.

Au fost facute excavari de la 4 la 12 metri adancime pentru a alinia Inaltimile, a declarat Ovidiu Ciubancan, inginer In cadrul Bechtel. In afara de problemele de expropriere pe care Bechtel le-a avut, si care au Intarziat planul proiectului, terenul In sine a pus numeroase piedici.

In unele zone a trebuit sa introducem fundatii indirecte, prin coloane de beton peste care se va Incepe constructia propriu-zisa, a mai spus Ciubancan. Pentru constructia unei astfel de fundatii, trebuie facute sapaturi pana la un strat stabil de pamant.

Desi procesul dureza mai mult, este cel mai sigur, constructia pe un pamant argilos punand In pericol rezistenta lucrarii.

Relatiile cu ministerul

Reprezentantii companiei au Inceput dimineta de ieri facand instructajul de protectie a muncii, aspect pe care Bechtel pune un accent deosebit.

Bogdan Sgarcitu, purtatorul de cuvant al companiei canadiene, a amintit de Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, care, la Intalnirile anterioare ce au avut loc pe santierul autostrazii, a purtat In permanenta echipamentul de protectie.

In ceea ce priveste fondurile de la minister, despre care Sgarcitu comenta In urma cu doua saptamani ca au venit cu Intarziere, ieri, acesta a afirmat ca, momentan, nu mai exista nici o problema care sa Impiedice bunul mers al lucrarilor.

Cu toate schimburile care au avut loc la Inceputul acestei saptamani la nivelul Directiei Generale a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, al carei director, Liviu Damboiu, a fost Inlocuit cu ieseanca Dorina Tiron, cu care compania a avut o singura Intalnire pana In acest moment, speram sa continue relatiile bune pe care

le-am cultivat de-a lungul timpului cu aceasta institutie, a declarat Sgarcitu. Dupa cum am mai anuntat, 2009 va fi anul In care vom turna primele portiuni de asfalt, dar noi suntem convinsi ca, daca totul merge conform planului, In ritmul In care se lucreaza acum, anul viitor vom avea primele portiuni asfaltate, a anticipat purtatorul de cuvant.

Aparat de testare, In premiera

Compania canadiana a achizitionat, recent, un aparat de testare, care se afla In premiera In Romania. Dispozitivul Pile Integrity Test masoara nedistructiv calitatea betonului din pilotii de sustinere a autostrazii sau din cei care sunt folositi la constructia podurilor.

Daca, pana acum, aceste teste erau facute cu ajutorul a peste 150 de kilometri de tevi, care erau utilizati pe post de emisie-receptie orizontal, pentru fiecare pilot de sustinere, aparatura noua economiseste acesti kilometri de teava, executand testele de verificare la un pret scazut.

La kilometrul 34, cel mai avansat punct de lucru, se afla In derulare constructia unui pod de sustinere, ai carui piloti cu Inaltimea de 16 metri au fost deja verificati cu ajutorul aparatului de testare american.