Conducerea Aeroportului International "Traian Vuia" din Timisoara se plange de mai multa vreme de faptul ca baza aeriana a devenit neincapatoare pentru toate companiile care opereaza aici, dar mai ales pentru pasagerii care la orele pranzului se calca pe picioare din cauza aglomeratiei. Situatia se poate rezolva numai printr-o investitie masiva in extindere, care va mai dura, insa, cativa ani.

Pana atunci, vestea aderarii la UE in 1 ianuarie 2007 aduce nu mai putin de noua companii europene interesate sa asigure zboruri directe catre destinatii importante din Europa.

La forumul international "Routes 2006" de la Dubai, unde a luat parte si directorul operational al institutiei din Timisoara, Marian Chivu, s-au stabilit contacte preliminare cu mai multe companii aeriene. Pe lista celor care doresc sa efectueze curse pentru pasageri de pe aeroportul din orasul de pe Bega se afla nume mari din Europa.

"PTL Airlines" din Austria vizeaza legaturi intre Timisoara Ð Berlin si Venetia si zboruri charter de vacanta la Zagreb, pentru turistii care doresc sa isi petreaca vacantele pe coasta Adriaticii.

Si reprezentantii "British Airlines" au solicitat pentru a doua oara discutii cu timisorenii. Aderarea Romaniei la UE si eliminarea vizelor pentru cetatenii romanii va da posibilitatea unor zboruri cu aeronave de tip B 737 pe toata durata anului, au mai promis reprezentantii acestei firme.

Totodata, "City Airline" din Suedia, un operator regional, urmareste deschiderea de noi destinatii inspre si dinspre Europa de Est, astfel incat sa ofere locuitorilor din Peninsula Scandinava posibilitatea de a calatori direct, in principal in scop turistic, inspre aceasta euroregiune.

Si compania slovaca "Sky Europe" si-a trimis reprezentanti la Aeroportul Timisoara in aceasta vara, analizand atat potentialul regiunii, cat si al bazei aeriene. Destinatiile vizate, incepand cu anul viitor, sunt Barcelona si Bratislava. Din Cehia, sunt interesati "CSA-Czech Airlines", care au "ochit" bazele aeriene din Timisoara si Cluj-Napoca.

Destinatiile de vacanta din Slovenia vor deveni mai usor accesibile si pe cale aeriana prin colaborarea cu "Adria Airways", cu care au fost purtate discutii pentru eventuale curse-charter cu destinatia Ljubliana.

Din Germania, s-au aratat interesati "Cirrus Airlines", o companie care urmareste deschiderea unei noi relatii cu Timisoara, avand ca baza de operare Aeroportul Berlin, pentru a oferi in special firmelor germane din zona posibilitatea unei legaturi directe cu partea de vest a Romaniei.

"Transavia" din Olanda, operator "low cost-low fares", are baza de operare pe aeroporturile Amsterdam si Rotterdam. Olandezii studiaza posibilitatile din Europa de Est pentru a cauta potential de piata pe aeroporturi regionale. Planurile acestora au in vedere inceperea operarii din anul 2008, in 2007 fiind axati pe deschiderea de noi destinatii in Spania si Italia.

Zboruri cargo catre Turcia

Pentru zboruri de tip charter cargo, si-au exprimat interesul "MNG Airlines", din Turcia, companie a carui reprezentanti sunt interesati pentru o viitoare colaborare cu Aeroportul Timisoara si cu agentii de cargo care isi desfasoara activitatea aici.

Intrunirea de la Dubai, in Emiratele Arabe Unite, a ajuns la editia a 12-a si este o baza de plecare pentru stabilirea dezvoltarilor ulterioare ale bazelor aeriene. In acest an au avut loc peste 25.000 de intalniri pre-aranjate, la care au participat 2.000 delegati, reprezentand 650 aeroporturi si 300 operatori aerieni din toata lumea.