Structurata pe trei sectiuni, conferinta “Banii Nostri”, desfasurata ieri la Cluj, a vizat, in prima sectiune, finantarea pentru IMM-uri, competitivitatea pe piata europeana si pregatirile pentru cucerirea unei piete de 500 de milioane de consumatori.

A doua sectiune, axata pe probleme ale pietei imobiliare, a adus in discutie preturile corecte ale locuintelor si s-a pus problema transformarii zonelor industriale in zone rezidentiale. Ultima sectiune a discutiilor a abordat problema realizarii unui brand al orasului Cluj-Napoca.

Prima sectiune a conferintei a analizat posibilitatea realizarii accesului celor interesati la creditele de finantare pentru IMM-uri. Bugetul alocat in acest scop pentru perioada 2007 - 2013 este de 198 de milioane de euro, iar ajutorul financiar este nerambursabil.

In partea a doua a conferintei, arhitectul Dorin Stefan s-a referit la felul in care arata Cluj-Napoca, sustinand ca arhitectul sef al orasului are rolul de a da un contur clar viziunilor singulare pe care le au arhitectii separat.

In contextul acestor discutii, presedintele Ordinului Arhitectilor Romani, Serban Tiganas, a explicat ca la ora actuala constructia bisericii greco-catolice din Piata Cipariu este un adevarat “mutant al arhitecturii”.

In cadrul dezbaterilor, omul de afaceri clujean Octavian Buzoianu a inezentat un proiect de relocare a Fabricii Feleacul, pe amplasamentul actual al acesteia urmand sa se realizeze Complexul Resident Park.

Radu Cosarca, unul din organizatorii manifestarii, ne-a declarat ca a treia sectiune a conferintei, referitoare la crearea unui brand al orasului Cluj-Napoca, este cel mai important aspect, intrucat da imaginea generala a unui oras care doreste sa devina metropola.