Conform sefului Serviciului de Logistica din cadrul IPJ, Ion Toma, parcul auto al Politiei Prahovene, „inghite“ lunar, in medie, 32.000 de litri de benzina si 6.000 de litri de motorina.

Calcule estimative, care tin cont de numarul de misiuni, arata ca, intr-o luna, masinile aflate in dotarea IJP Prahova parcurg in jur de 350.000 de kilometri, ceea ce ar insemna cam de 8,7 ori inconjurul pamantului pe la Ecuator.

Parc auto innoit

Din cele 350 de masini aflate in componenta parcului auto al IJP Prahova, 175 sunt Loganuri noi. Alaturi de ele se numara si 32 de Solenza, 4 VW Passat etc. Comisarul sef Ion Toma spune ca “passaturile” sunt si cele mai folosite, aflandu-se in subordinea celor de la Serviciul Rutier. Prin urmare, acestea trec si cel mai des pe la service-ul auto.

Reparatiile uzuale la masinile iesite din garantia acordata de producator sau de firma de leasing de la care au fost achizitionate, sunt executate in atelierul propriu.

“In schimb, reparatiile cu grad ridicat de dificultate sau greu de depistat, la sistemul electric sau de alta natura, sunt executate la un service auto, desemnat prin licitatie publica. Platim lunar, in medie, 50-60 de milioane de lei vechi pentru reparatii la acest service”, a mai precizat seful Serviciului de Logistica.

Noile Loganuri se afla in garantie si, timp de trei ani, vor fi reparate de catre service-urile mecanice agreate de catre firma de leasing de la care MAI le-a achizitionat. Comisarul sef, Ion Toma mai spune ca banii pentru reparatiile masinilor iesite din garantie, precum si pentru piesele de schimb folosite in atelierul inspectoratului, vin de la MAI, in baza actelor emise.

Politistii prahoveni, mai atenti decat altii

An acest an, masinile IJP Prahova nu au fost implicate in accidente de circulatie grave, in care vina sa apartina politistilor. “Au existat 5-6 tamponari usoare, din vina altor soferi, dar in care nu a fost implicat nici un Logan din cele noi”, a mai precizat comisarul sef Ion Toma.