Directorul aeroportului, David Ciceo, a declarat ca, pana la jumatatea anului viitor, cel putin doua dintre acestea vor opera curse interne si externe de la Cluj. Prima companie aeriana low-cost care a stationat la Cluj este Blue Air. Cursele pentru pasageri Cluj-Napoca - Baneasa si Cluj-Napoca - Valencia devin functionale incepand cu finele acestei saptamani.

Directorul Aeroportului International Cluj-Napoca, David Ciceo, a anuntat ca se afla in tratative cu mai multe companii europene low-cost.

Pana la anul vom mai avea sigur inca doua companii care vor opera curse interne si externe in regim low-cost, a declarat Ciceo, explicand ca prima companie de acest gen care a stationat la Cluj, Blue Air, va incepe, pana la sfarsitul acestei luni, sa opereze curse pentru pasageri.

De asemenea, Ryanair, Easy Jet, Air Europa sau Wiz Air sunt celelalte companii europene care s-au aratat interesate de aeroportul international din Cluj. Presedintele Consiliului Judetean, Marius Nicoara, directorul Aeroportului, David Ciceo, si directorul de marketing al Blue Air, Florentina Ivan, vor anunta astazi, oficial, traseul pe care vor opera avioanele de pasageri ale acestei companii.

Pe cele doua rute, Cluj-Napoca - Baneasa si Cluj-Napoca - Valencia, plus retur, Blue Air va incepe sa opereze incepand de la finele acestei luni. Preturile anuntate intr-un comunicat al Aeroportului incep de la 1 euro pe segment, plus taxele aferente.

Cu aceasta ocazie, Blue Air va initia o noua formula de tarif, Connect Blue, care le va permite pasagerilor sa calatoreasca gratuit pe ruta Cluj-Napoca - Bucuresti, cu conditia ca acestia sa fi cumparat un bilet pentru cursa externa Blue Air, cu plecare din Bucuresti.

Diferenta dintre cele doua date de calatorie, Cluj - Bucuresti si mai apoi Bucuresti - in afara tarii, nu trebuie sa depaseasca 25 de ore. Rutele externe ce vor urma rutei Bucuresti - Cluj-Napoca vor avea ca destinatie Madrid, Milano, Lyon, Roma, Paris, Torino, K?ln si Bologna.

Situatia actuala a aeroportului

David Ciceo a precizat, pentru ZIUA de Cluj, ca executivul Consiliului Judetean face demersuri, la aceasta ora, astfel incat terenurile din zona Aeroportului sa capete calitatea de utilitate publica. Chiar daca au primit avertismente inca de anul trecut, reprezentantii Primariei au continuat sa elibereze autorizatii de construire, zona aeroportului devenind extrem de aglomerata.

Presedintele CJ, Marius Nicoara, si arhitectul judetului, Radu Spanu, se tem ca aeroportul, zona fiind oricum extrem de aglomerata, nu va mai putea fi dezvoltat. Daca Nicoara va reusi sa convinga Guvernul ca terenul din preajma aeroportului trebuie sa serveasca proiectului de dezvoltare initiat de administratia judeteana, se vor cauta solutii pentru exproprieri.

Toate terenurile din zona sunt proprietati private. Reprezentantii aeroportului nu se asteapta ca proprietarii sa renunte prea usor la aceste terenuri. Pana in prezent, s-au finalizat lucrarile de extindere la pista de decolare-aterizare. Mai lunga cu 160 de metri, pista va asigura decolarea si aterizarea fara restrictii pentru tipurile de aeronave care au o capacitate de pana la 220 de locuri.

Trebuie precizat ca proiectul de reabilitare a aeroportului are ca scop asigurarea unei infrastructuri moderne, suma pentru continuarea lucrarilor fiind suplimentata, numai luna trecuta, cand s-a facut rectificarea bugetului judetean, cu 000.000 de lei.

Pana in august, au fost deserviti pe Aeroportul International din Cluj 154000 de pasageri, realizandu-se o crestere cu 20% fata de aceeasi perioada a anului 200

Aproximativ 59000 de pasageri au fost inregistrati pe cursele interne, iar 95000 pe cursele externe. Diversificarea destinatiilor turistice pentru care opereaza curse charter ale companiilor aeriene Nouvelair, Tunisair, Carpatair, Tarom, AirMalta si Hemus Air, au contribuit la cresterea traficului aerian pe aeroportul clujean.