Implementarea noului sistem de parcare cu plata in municipiul Arad, pe langa controversele iscate in faza de transparenta a proiectului de hotarare, aduce si o serie de suspiciuni cu privire la gestionarea sa viitoare. Conducerea filialei PSD a anuntat, miercuri, ca administratia locala incearca compromiterea sistemului, pentru ca, ulterior, acesta sa fie concesionat unei firme private.

"Mecanismul este simplu: Primaria rascumpara sistemul de parcare cu peste 1 milion de euro, il "actualizeaza" in asa maniera incat sa nu dea randament, iar apoi, ca varianta salvatoare, il concesioneaza unui operator privat agreat de primarul municipiului, Gheorghe Falca", a declarat presedintele organizatiei municipale a PSD, Dorel Caprar.

Totodata, liderii social-democrati sustin ca sistemul de parcare cu plata este prost gandit si justificat caraghios de actuala administratie locala prin "nevoia de fluidizare a circulatiei". "Sistemul Parkar nu poate avea nici o urmare care sa duca la imbunatatirea conditiilor de trafic in municipiu.

Din contra, insuficienta locurilor de parcare si dificultatea pe care o presupune manevra de parcare paralela cu bordura, vor incurca si mai mult circulatia si vor compromite utilizarea coerenta a benzii nr. 2, astfel ca traficul pe bulevardul central va fi compromis. Un alt inconvenient al sistemului se refera la pista pentru biciclisti.

Aradenii care opteaza pentru acest mijloc de deplasare urmeaza sa fie in permanenta predispusi la accidentele pe care le pot genera pasagerii locurilor din dreapta ale autovehiculelor parcate la deschiderea portierelor. Nu putem acum sa asistam pasivi la tentativa primarului Falca de a-i condamna pe cetatenii Aradului la un nou "Parktronic"", a mai spus Caprar.

Consilierii locali au decis, anul acesta, rezilierea pe cale amiabila a contractului cu firma "Belsirim Automotive", condusa de omul de afaceri Emil Siegmeth, ce a administrat parcarile din oras, cu intentia de a prelua integral acest sistem.

Conditiile rezilierii, acceptate de alesii aradeni, prevad ca firma privata sa plateasca bugetului local o restanta de 500.000 de euro, reprezentand cota parte a municipalitatii din incasarile "Belsirim Automotive", ca urmare a concesionarii parcarilor publice.

Pe de alta parte, Primaria va plati firmei aproximativ 1,4 milioane de euro, suma la care au fost evaluate investitiile in sistemul "Parktronic", cea mai mare parte a acestora reprezentand instalarea de aparate stradale digitale pentru plata parcarii.

Astfel, municipalitatea va prelua un sistem ce nu a mai functionat in ultimii doi ani, dupa ce mai multe instante judecatoresti au interzis firmei care administra sistemul sa mai blocheze rotile masinilor, considerandu-se ca acest lucru incalca dreptul la proprietate.

Pentru ca societatea nu mai avea alte sanctiuni stabilite de Consiliul Local pentru cei care nu platesc, soferii au renuntat complet sa mai achite taxele de parcare. Cu pierderi estimate la 7,5 miliarde lei vechi in 2005, administratorul parcarilor a decis sa cedeze afacerea municipalitatii, care intentioneaza sa reformeze intreg sistemul.

Patronul "Belsirim", Emil Siegmeth, de la care a cumparat Primaria sistemul de parcare, este in prezent in arestul Politiei, fiind cercetat pentru mai multe infractiuni economice. Potrivit anchetatorilor, valoarea prejudiciilor cauzate de acesta a fost estimata la 1,35 milioane euro.

Principalele acuzatii care i se aduc patronului se refera la unele inginerii financiare prin care Siegmeth a reusit sa prejudicieze bugetul statului, institutii publice si firme private, incepand cu anul 1998.

Primarul Gheorghe Falca a sustinut, insa, ca noul sistem de parcare nu va fi concesionat unei firme private, ci, eventual, unei societati din subordinea Consiliului Local.