Pentru ca vine in curand iarna, ne-am gandit ca n-ar fi rau sa scoatem din traista noastra cu adevaruri dureroase cateva documente care ne arata negru pe alb cum ne-a furat SSB pe fata in anii trecuti, prin operatiunile de deszapezire.

Cum, pana in momentul de fata, nici Primaria si nici Curtea de Conturi nu au avut nimic impotriva acestui obicei cu iz penal, ne-am hotarat sa va spunem o istorie care, daca nu va va scoate din sarite, inseamna ca sunteti de la SSB.

Inainte de toate, ar fi frumos sa va prezentam personajele vazute si nevazute ale acestei istorii. Conform procesului verbal privind deszapezirea in municipiul Ploiesti, in perioada 01.02.2005-15.02.2005, S.C. Servicii Salubritate Ploiesti (SSB) are de incasat (repetam, in numai 2 saptamani) suma de 405 milioane de lei.

Toata lumea este fericita, drept pentru care, din partea Primariei, semneaza directoarea de la acea vreme a RATSP, Anca Grigore, Romeu Suliman, sef serviciu, si Vasile Ionescu, seful biroului de salubritate. Din partea SSB, directorul Cristian Ionescu caligrafiaza fericit, la randul sau. Acestea ar fi personajele vazute care si-au riscat pielea semnand acest document.

Cele nevazute sunt, evident, primarul Ploiestiului, celebrul Emil Calota, precum si nu mai putin celebrul sef al Iridex (SSB, dupa cum probabil stiti, este membru al acestui grup), senatorul de Buzau Corneliu Pascu, intre care exista o relatie bazata pe interes si lipsa de agresiune.

Primaria si Curtea de Conturi stau cu ochii larg inchisi

Cum dincolo de acest proces verbal global se afla o multime de procese verbale mai mici, ne-am hotarat sa ne bagam si noi putin nasul, pentru a vedea cum s-a ajuns la aceasta suma.

Pentru inceput, ar fi bine sa ne aruncam o privire la operatiunea numita banal "indepartat polei cu saramura sub presiune". Cum nu ne este frica de cuvinte mari, luam un pic la rasfoit bonurile de transport care certifica efectuarea operatiunii. Pai, haideti sa vedem ce a facut pentru inceput autostropitoarea cu numarul B32 HRJ, in data 01.01.2005.

Va mirati cumva ca intr-un proces verbal de operatiuni efectuate in februarie sunt date bonuri din ianuarie? Ei bine, aflati ca asta nu este inca nimic. In orice caz, nici reprezentantii Primariei si nici cei ai Curtii de Conturi nu au gasit nimic in neregula.

Sa trecem la fapte. Autostropitoarea reuseste ca, intre orele 07.00 si 15.00, sa dea cu saramura, conform actelor, pe o suprafata de 34.315 metri patrati.

Si, pentru ca este primul bon de transport, baietii uita sa treaca si numarul de curse in care s-a efectuat aceasta operatie, ceea ce este destul de nasol si organele de control ar fi trebuit sa sesizeze si sa intrebe in stanga si dreapta despre ce este vorba.

Nimeni nu sufla insa nici o vorbulita si pe nici unul dintre documentele de transport ale autostropitorilor nu se precizeaza numarul de curse efectuate. Fara sa ne substituim autoritatilor care ar trebui sa investigheze acest caz, trecem mai departe, pentru ca avem lucruri si mai interesante.

Un fals pe fata...

Cine ar putea sa ne explice cum mama zmeilor a reusit autostropitoarea B 30 SSB, tot in 01.01.2005, sa acopere cu saramura o suprafata de 55.740 de metri patrati? Asta, in conditiile in care stim ca o astfel de cisterna are o capacitate de 12.000 de litri. Sa presupunem ca, maximal, ea a fost reumpluta de trei ori (asta in cel mai bun caz!!!).

Cum am apucat sa tragem un ochi si pe caietul de sarcini, parte integranta din contractul incheiat intre Primarie si SSB, aflam ca aceasta operatie trebuie efectuata imprastiindu-se 1,2 litri de substanta activa pe metrul patrat. Ei bine, haideti sa ne oprim o tarusica si, chiar daca nu va entuziasmati prea tare, sa facem cateva calcule elementare.

Pai, in cele trei curse ale sale, autostropitoarea a avut la dispozitie 36.000 de litri de substanta activa. Pe care, conform contractului, ar fi trebuit sa-i imprastie cu cel putin 1,2 litri pe metru patrat. Este cat se poate de clar ca maximul suprafetei pe care a stropit-o in mod regulamentar este de 36.000, impartit la 1,2, adica vreo 30.000 de metri patrati.

In loc de asta, in acte ne apare o suprafata aproape dubla. Deci, este incredibil cum factura SSB se intinde precum cascavalul. Din acte, este evident ca SSB a executat aceasta operatiune incorect si nu numai ca nu ar fi trebuit sa primeasca de doua ori contravaloarea facturii, ci nu ar fi trebuit sa primeasca nici un ban.

Or, in bonurile de transport, apar intr-un singur schimb suprafete de 75.000 de metri patrati si mai mari.

...si mai multe pe dos

Tot conform caietului de sarcini, mai exista o operatiune deosebit de interesanta, pe care cei care au controlat operatiunile SSB au uitat sa o verifice. Conform caietului de sarcini, zapada si gheata curatate de pe strazile Ploiestiului ar fi trebuit incarcate si transportate la rampa de la Boldesti Scaieni, care, asa cum stiti, apartine aceluiasi grup, Iridex, din care face parte si SSB.

Ei bine, conform declaratiilor mai multor martori, precum si ale cetatenilor din zona, toata iarna, SSB a carat gheata si zapada undeva pe Strada Libertatii, care se afla pe langa Gara de Vest. Deci, nici vorba de carat la distanta de 15 kilometri. Facturile insa spun cuminti, chiar daca de cele mai multe ori fals, ca totul a fost dus la rampa de la Boldesti.

Ei bine, nimeni nu are nimic impotriva si totul a fost facturat ca si cum SSB nici usturoi n-a mancat si nici gura nu-i miroase. Mai mult decat atat, dupa ce zapada s-a topit, gunoiul rezultat a fost facturat separat si dus din Strada Libertatii spre rampa Iridex. Iti cam trebuie un pic de tupeu, nu-i asa?

Ar mai fi o gramada de lucruri de semnalat. Cum ar fi aparitia unor tractoare care actioneaza la deszapezire cu lame de trei metri, ceea ce nu este real, ele nesuportand din constructie o astfel de dotare. Oricine ar fi verificat minimal aceste documente ar fi descoperit ca in ele se ascund o multime de lucruri false.

Gasca pesedista de la RATSP

O prima explicatie care ne trece prin cap cu privire la tolerarea acestor falsuri si umflarea zdravana a facturilor este ca, daca ii luam la puricat pe cei din serviciul public de termoficare si servicii publice, constatam cu surprindere ca au in buzunar carnetul de membru PSD. Si, daca a fost sarcina de partid venita pe filiera Calota sa inchida ochii la asemenea ilegalitati, atunci au facut-o.

Ar mai fi si posibilitatea ca toti cei implicati, vazuti si nevazuti, sa fie intr-un fel sau altul spaguiti de SSB.

Nu detinem probe, dar cum altfel ne-am putea explica completa indiferenta si indolenta fata de banul public? Mai mult decat atat, Anca Grigore, de exemplu, directoarea de la acea vreme a RATSP, dupa ce a parasit administratia locala, a facut o escala fructuoasa, fiind angajata la Iridex.

Vin francezii sau cum putem trece din lac in put

Nu am putea sa incheiem fara sa amintim ca, in momentul de fata, SSB isi va incheia conturile cu contractul de salubritate din municipiul Ploiesti, de la 1 ianuarie 2007, concesionarul acestui serviciu devenind divizia specializata a grupului Veolia. Adica acelasi grup care detine si serviciul de apa canal si serviciul de termoficare. Practic, Ploiestiul va fi un oras aflat in mainile Veolia.

Or, dupa cum s-au comportat francezii in ultima vreme, atat in ceea ce priveste Apa Nova, cat si caldura, tare ne temem ca vom avea zile destul de negre si in ceea ce priveste curatenia. De urmarit.

P.S. Actualul director al RATSP, Mihail Faca, nu ne-a dat de inteles pana in momentul de fata ca ar fi complicele celor de la SSB, ba chiar l-am perceput drept un dusman al matrapazlacurilor sesebiste. Curtea de Conturi ne-a dat de inteles prin modul in care a efectuat controlul ca o doare la basca de cum si cat fura cei de la SSB. Vom reveni.