Cu toate ca scepticii nu acordau prea multe sanse motocicletei, cunoscatorii au mizat pe bolidul pe doua roti care, pina la urma, a atins peste 300 de kilometri la ora, intrecind avionul ultrausor.

Drag racing à la Cluj

Impatimitii curselor de viteza pe linie dreapta, cunoscute sub denumirea de Drag Race, au luat cu asalt ieri Aeroportul International Cluj-Napoca. Sute de participanti s-au inscris in competitie pentru a-si arata caii putere si indeminarea.

Majoritatea tineri, spectatorii au reprezentat limitele traseului prestabilit de organizatori, traseu pe care participantii au alergat cu peste 150 de kilometri la ora. La linia de start, masini cit cuprinde, care mai de care mai aranjate in exterior sau sub capota. Trei secunde, atit au fost necesare pentru ca, din culoarea rosie la care concurentii isi ambalau de zor motoarele, semaforul sa arate culoarea verde si toti spectatorii sa faca un pas inapoi o data cu trecerea bolizilor prin dreptul lor. Pina la intrecerea propriu-zisa, toti concurentii au tinut sa-si arda cauciucurile in parcare, demonstrind fiecare de ce acrobatii este in stare.

Toate intr-o atmosfera ce nu a dus lipsa de celebrele piese folosite si in seria de filme „Fast and Furios“.

Viteza de peste 300 de kilometri la ora

Evenimentul pe care toata lumea il astepta, cursa dintre un avion si o motocicleta, a intirziat, insa, fiind decalat din cauza numarului mare de participanti la eveniment. Avionul, un Aerostar Festival de 100 de cai putere, pilotat de Attila Goger, a survolat de mai multe ori pista aeroportului, in incercarea de a atinge viteza maxima si de a testa conditiile in care va efectua cursa.

De cealalta parte, Flaviu Varga, la ghidonul unui Suzuki GSXR K2 de 1.000 de centimetri cubi, a realizat, de asemenea, mai multe ture de pista, spre deliciul spectatorilor.

Ultimele retusuri si pregatiri fiind realizate, competitia, in premiera pentru Romania, a aliniat la start doar motocicleta, avionul atingind linia de pornire la peste 180 de kilometri pe ora. Motocicleta, pregatita special pentru competitie, a iesit cistigatoare in prima tura de pista, devansind cu peste 100 de metri aparatul de zbor.

A doua tura, insa, avionul a reusit sa devanseze bolidul pe doua roti, care a pornit intirziat.

Ultima cursa avea sa stabileasca o data pentru totdeauna cistigatorul acestui duel. Beneficiind de un start foarte bun, Flaviu Varga a reusit sa intreaca avionul, atingind peste 300 de kilometri la ora.

"Cel mai dificil a fost startul!“

Pe un circuit ce masura doar 400 de metri, Flaviu Varga a fost provocat sa-si demonstreze talentul de pilot si totodata nebunia de adrenalina. Atingind o viteza de peste 300 de kilometri la ora, pilotul clujean mentioneaza, insa, ca cel mai dificil a fost startul. „Tin minte ca tremuram la fiecare start cind vedeam ca avionul trece pe linga mine“, sustine Flaviu Varga.

Pe viitor, pilotul afirma ca este gata de o noua provocare, insa in cazul unei alte curse cu un aparat de zbor ar dori ca „distanta de intrecere sa masoare cel putin 800 de metri, pentru ca altfel nu poate atinge viteza maxima a motocicletei“.

Pe viitor, un MIG 29!

Flaviu Varga, pilotul bolidului de 1.000 de centimetri cubi, s-a pregatit mult pentru cursa „vietii lui“. „Din motive tehnice am fost nevoit, insa, sa schimb motocicleta cu care am alergat, la inceput fiind vorba despre o Suzuki K4“, afirma pilotul.

Despre motocicleta pe care a pilotat-o ieri, sustine ca valoreaza in jur de 6.000 de euro „pentru ca a luat-o second“ si cintareste in jur de 180 de kilograme. Pe viitor, Flaviu se pregateste pentru orice provocare i-ar arunca organizatorii evenimentelor de acest gen, prin multime circulind chiar zvonul cursei cu un avion militar de vinatoare MIG 29!