Cu toate ca reprezentantii Guvernului par nu se intelege in ceea ce priveste finalizarea autostrazii, Bechtel a dat verdictul: in 2013, Autostrada Transilvania va fi functionala

Autostrada Transilvania este in acest moment cel mai mare proiect de infrastructura din Europa. La finalizarea lucrarilor, aceasta va reprezenta un tronson important in cadrul sistemului national de autostrazi din Romania.

Mai mult, constructia autostrazii reprezinta o importanta deosebita pentru integrarea Romaniei in economia europeana si va realiza legatura dintre pietele din Europa si cele din Asia Centrala. Atat pe durata lucrarilor cat si la finalizarea acestora, autostrada doreste sa aduca importante beneficii economice Romaniei, in contextul pregatirilor pentru aderarea la Uniunea Europeana in 2007.

Pentru a asigura o eficienta cat mai ridicata, compania Bechtel lucreaza pe mai multe sectoare. Astfel, in ceea ce priveste judetul Cluj, se lucreaza pe tronsonul Campia Turzii- Gilau, Cluj- Bors, Gilau -Mihaiesti, Mihaiesti- Suplacu de Barcau si Suplacu de Barcau -Bors, in total aproximativ 400 kilometri de autostrada.

Primul asfalt pe Autostrada Transilvania va fi turnat in vara anului 2009, in paralel, pe tronsoanele Campia Turzii -Gilau si Suplacu de Barcau - Bors, care insumeaza 117 kilometri. Mai mult, potrivit lui Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al companiei Bechtel, termenul de finalizare al Autostrazii Transilvania este anul 2013.

Pe tronsul Campia Turzii- Gilau vor exista aproximativ 40 de poduri, dintre care unele vor putea sa reziste si la presiunea unui autovehicul de peste 100 de tone.

“In acest moment, la Autostrada Transilvania lucreaza circa 1500 de angajati, urmand ca in 2007 sa mai angajam inca 500 de persoane pentru Bihor, santier in care mai este nevoie de personal”, a declarat Bogdan Sgarcitu, purtator de cuvant al companiei Bechtel.

Autostrada are sprijin

Astfel, in timp ce se lucreaza pentru definitivarea cantinei, baracilor de cazare a muncitorilor si a unei sali de forta, o data cu venirea iernii, numarul orelor de munca s-a redus. Salariatii santierului de la Savadisla vor munci doar noua ore pe zi, salariul actual reducandu-se cu un sfert.

Alaturi de romani, pe santier lucreaza si inginerii din Turcia, Croatia si Australia, veniti pentru a impartasi din experienta lucrarilor anterioare si de a-si ajuta colegii la nevoie.

Cu toate ca la intalnirea presei cu reprezentantii Bechtel nu a fost prezent nici un oficial al judetului Cluj, in cursul saptamanii trecute suprefectul Calin Platon a mediat o intalnire dintre reprezentantii Agentiei Judetene de Mediu, ai Inspectiei Teritoriale pentru Resurse Minerale Cluj si a primarului comunei Poieni, Ioan Dejeu, cu cei de la Bechtel.

Ca si o concluzie la cele discutate, Platon a precizat ca in ceea ce priveste montarea statiei de asfalt in comuna Savadisla sunt intrunite toate prevederile si procedurile legale. In plus, Bechtel va putea utiliza cariera Morlaca din comuna Poieni pentru a-si furniza materialele necesare la construirea autostrazii.

“In ceea ce priveste gasirea unor noi locuri de unde Bechtel si-ar putea procura materia prima necesara pentru a-si continua treaba, Agentia de Mediu si Inspectia Teritoriala pentru Resurse Minerale Cluj vor continua sa colaboreze pentru a identifica si aviza noi perimetre care ar putea fi folosite in acest sens”, a declarat Platon.

Localnicii isi fac mana grebla...

Nu e un mister ca romanii aduna pe langa case o serie de lucruri care de care mai ciudate. Mentalitatea romaneasca potrivit careia totul poate fi util la un moment dat, ii determina pe localnicii din zona Savadisla sa profite de faptul ca agentii de paza ai santierului nu pot sa asigure o protectie permanenta a materialelor de lucru.

Astfel, niste copertine negre care protejeaza alunecarile de sedimente de pe versanti, bucati din gardul de protectie a santierului sau chiar baloti de paie folositi pentru mini baraje, fac deliciul localnicilor, care le folosesc pentru ingradirea gainilor sau invelirea grajdurilor.

“Cu toate ca nu avem de a face cu furturi masive, am observat in curtile oamenilor intrebuintari care de care mai hazlii pentru materialele folosite de Bechtel”, a precizat Sgarcitu.

Bechtel este o companie internationala ce activeaza in domeniul ingineriei, constructiilor si project management-tului, avand peste un secol de experienta in proiecte complexe cu locatii dificile. Avand un capital privat si sediul central in San Francisco, compania isi desfasoara activitatea prin cele aproximativ 40 de reprezentate cu peste 40.000 de angajati in intreaga lume.

Printre proiectele marca Bechtel se numara barajul Hoover, Aeroportul International Hong Kong, tunelul de sub Canalul Manceii care leaga Marea Britaniei de Franta sau autostrada din Croatia.

Prin cei aproape douazeci de ani de experienta in constructia infrastructurii, Bechtel foloseste tehnologii de constructie inovative si protejeaza mediul in scopul reducerii impactului asupra comunitatii si a solului.