Turisb SA a cumparat 35 de autobuze, cu 5 milioane de euro, bani care reprezinta un imprumut de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD). Autobuzele vor sosi din Turcia, cel mai probabil anul viitor.

Comisia de licitatie a stabilit doi castigatori, firmele Mano si BMC. Tursib cumpara astfel 27 de autobuze de la compania germana Mano, ce detine o fabrica in Turcia, iar restul de 8 autobuze provin de la o alta fabrica din Turcia, apartinand BMC, firma ce desfasoara activitate sub licenta englezeasca.

Directorul general al Tursib, Adrian Popa, se va deplasa in cursul acestei saptamani la Ankara, pentru a compara realitatea cu caietul de sarcini. „Dupa aceasta vizita vom putea da mai multe informatii. Cel mai probabil, autobuzele vor fi livrate toate deodata, la inceputul anului viitor. Contractul este semnat, si nu mai este mult pana vom primi autobuzele”, a declarat Popa.

Dupa sosirea noilor autobuze, o parte din cele vechi, ce ruleaza pe strazile Sibiului, vor intra la reparatii, dupa cum au precizat reprezentantii Tursib. Normalizarea transportului de persoane depinde insa si de ritmul de finalizare a lucrarilor la infrastructura orasului, dupa cum precizeaza Tursib.

Mai gospodari decat oltenii

Licitatia de la Sibiu, pentru achizitia autobuzelor, s-a desfasurat fara probleme. Nu acelasi lucru s-a intamplat in Craiova, unde operatorul local de transport este angrenat intr-un scandal. Potrivit cotidianului Editie Speciala, comisia de licitatie a stabilit un pret de achizitie de 13 milioane de euro, pentru un numar de autobuze apropiat de cel de la Sibiu.

Cu 8 milioane de euro mai mult, diferenta de pret imposibil de explicat chiar si pentru directorul Tursib. Scandalul din Craiova a fost amplificat si de metodele de selectie a castigatorului licitatiei. Potrvit colegilor de la Editie Speciala, castigatorul, care a avut oferta cea mai scumpa, a fost desemnat dupa ce toti ceilalti ofertanti au fost descalificati, rand pe rand.

Laurentiu PARNICA