Superbrands ignora marcile Clujului

de Kristina Restea     Ziua de Cluj
Miercuri, 6 decembrie 2006, 0:00

Cele mai multe dintre companii figureaza cu sediile in Bucuresti. Exceptie fac Tarom, Toyota si Tuborg (Ilfov), Braiconf Braila, Fulga Alba Iulia si cele clujene.

Catalogul include marca Gerovital, dar nu face nici o referire la Farmec Cluj, care fabrica mai multe produse cu aceasta denumire. Autohtona Banca Transilvania (BT) este ignorata, in schimb apare BRD Societe Generale Romania. Pe de alta parte, figureaza, intre cele 66 de superbranduri ale Romaniei, Nokia, Castrol, BMW sau Colgate.

Dintre elementele care fac un superbrand, notorietatea s-ar clasa pe ultimul loc. Primele trei sunt focusarea pe o linie, constanta si omogenitatea in manifestare si testul timpului. Ursus respecta aceste elemente, brandul Jolidon si-a castigat si el notorietatea. Pentru absenta BT nu am o explicatie, spune Bogdan Branzas, CEO Branzas Design, partener Interbrand in Romania.

La noi nu se poate face o clasificare reala. Metoda de evaluare a partenerului nostru este sigura, dar nu poate fi aplicata in Romania pentru ca multe dintre cifrele de la baza unei evaluari solide nu sunt disponibile, explica Branzas.
Branduri de top

MOL a intrat in Romania in 1995, iar in 2005 avea de trei ori mai multi clienti decat in 200
A vandut 500 de milioane de tone de combustibil in 2006 si are o cota de piata de 13%. In 2005, a obtinut o cifra de afaceri de 420 de milioane de euro, iar finalul 2006 va gasi compania cu 122 de statii in toata tara. Superbrands vorbeste despre marketing activ si dinamic sub sloganul «Dinamism fara limita». Fondata in 1993, Jolidon numara 1350 de angajati.

Detine un lant de 55 de magazine (dintre care cinci in Ungaria), iar numarul acestora va creste cu 50% in lunile urmatoare. Lenjeria si costumele de baie sunt exportate in Italia, Franta, Ungaria, Germania, Elvetia, Belgia. Lituania, Africa de Sud, Canada, Japonia. In 2004, Jolidon a facut o investitie semnificativa prin preluarea principalului competitor din piata, Argos, cu 800 de angajati.

Jolidon a lansat brandul de lux Prelude. Clasificat ca brand national, Ursus si-a inceput activitatea la Cluj. Aparut in 1878, este unul dintre cele mai vechi branduri de bere. In 2005, s-a pozitionat printre primii pe piata berii la sticla, cu o cota de piata de 13% in termeni de valoare. Anul acesta, a lansat noi ambalaje si identitate vizuala.
Campanie itineranta

Superbrands Romania si Humanitas organizeaza, azi, prezentarea primului volum al cartii Superbrands Romania. Acesta cuprinde branduri internationale si autohtone rasplatite de Superbrands cu trofee pentru contributia lor la definirea Romaniei ca piata-cheie, din perspectiva unui mediu de afaceri consolidat si a potentialului pentru investitii.

Lansarea face parte dintr-o campanie itineranta ce se va desfasura in aceasta luna in cateva orase mari din Romania.




















60 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri