Administratia locala s-a plans in nenumarate randuri de regiile care intervin la reteaua proprie dupa ce municipalitatea a terminat de turnat covorul asfaltic. Pentru a preintampina aceste cazuri, primarul Emil Boc a propus Consiliului Local un proiect de responsabilizare a regiilor.

Consilierii locali vor discuta astazi, in sedinta ordinara, un proiect care prevede ca agentii care intervin pe strazile aflate inca in garantie sa plateasca astuparea gropilor.

Astfel, orice lucrare pe aceste strazi se va realiza numai de catre firma constructoare, care a avut contract cu municipalitatea, iar costul va fi suportat de regia a carei retea a suferit avaria ce a dus la spargerea carosabilului. Sunt vizate Compania de Apa Somes, Regia Autonoma de Termoficare (RAT), E-On Gaz, Electrica, Romtelecom si ceilalti detinatori de retele subterane.

Cu toate ca am incercat o corelare a programului nostru de reabilitare a strazilor cu cel al interventiilor regiilor, au existat multe cazuri in care s-au spart strazile imediat dupa finalizarea lucrarilor, a explicat directorul Directiei Tehnice din cadrul Primariei, Sorin Apostu.

El a adaugat ca aceste proiect este binevenit, pentru ca, astfel, cheltuielile de astupare a gropilor se vor acoperi din banii regiilor si, in acelasi timp, ele vor avea obligativitatea sa lucreze doar cu firma care a executat reabilitarea.

Nu s-au speriat

In acest moment, refacerea zonelor afectate este realizata de Regia Autonoma a Domeniului Public (RADP), aflata in subordinea Primariei, sau de alte firme private cu care regiile au contract. Insa, in aceasta situatie, administratia locala pierde garantia strazii si, conform municipalitatii, in multe cazuri, dupa lucrari, au aparut fisuri in drumuri.

Cu toate acestea, reprezentantii regiilor sustin ca au desfasurat lucrarile pe strazile aflate in garantie doar cu firmele care au reabilitat acele drumuri si ca au incercat pe cat posibil sa isi coreleze programul de interventii cu administratia locala.

Noi am lucrat fie cu firme agreate de Primarie, fie chiar cu RADP. Deci, din punctul nostru de vedere, nu au fost probleme referitoare la lucrarile de pe strazile aflate in garantie, a declarat purtatorul de cuvant al Companiei de Apa Somes, Lucian Croitoru.

Acesta a adaugat ca, in cazul in care CL va adopta proiectul lui Boc, compania pe care o reprezinta va gasi o modalitate de a respecta cerintele administratiei locale.

Nici Regia Autonoma de Termoficare (RAT) nu pare sa fie afectata de propunerea primarului. Purtatorul de cuvant al RAT Cluj, Dorin Racoti, spune ca, si pana acum, regia pe care o reprezinta a platit lucrarile de astupare a eventualelor gropi si nu au existat divergente cu autoritatile locale. Oricum, suntem la final de an si vom semna probabil contracte cu alte firme de reabilitare a drumurilor.

Deci decizia CL nu cred ca ne va incurca. Dar trebuie sa vedem despre ce este vorba, a declarat Racoti.

Peste 100 de spargeri

Regiile nu pot interveni pe strazile aflate in garantie, decat daca au primit autorizatie de spargere din partea administratiei locale. Acesta este singurul gen de lucrari permise pe drumurile reabilitate, aflate inca in garantie. Am eliberat pana in acest moment 104 autorizatii de acest gen, a declarat Mirela Mariceanu, din cadrul Serviciului siguranta circulatiei al Directiei Tehnice.

Cifra este destul de mare si astfel, spun reprezentantii Primariei, initiativa primarului este explicabila. Compania de Apa Somes este lider printre companiile care au spart strazile reabilitate, intervenind, conform datelor furnizate de Compartimentul siguranta circulatiei, pe 69 de strazi.

Si Electrica a intervenit pe sase strazi aflate inca in garantie, in timp ce E-On Gaz a primit aprobare si a spart 21 de strazi modernizate de curand. RAT a avut avarii la reteaua edilitara pe sapte strazi noi si obtinut autorizatie de spargere.

Strazile cele mai supuse lucrarilor la retele sunt strada Traian Vuia (14 interventii), Maramuresului (patru interventii) si Republicii (doua interventii).