Primul hypermarket SPAR din Romania va fi inaugurat la Targu Mures, astazi de la ora 14. Magazinul din strada Predeal nr. 88 a necesitat o investitie de 3.6 milioane de euro, si are 140 de angajati. SPAR are o strategie agresiva de extindere pentru Romania.

Hypermarket-ul din Targu Mures are o suprafata totala construita de 5.200 m2, din care 3.000 m2 sala de vanzare si 1.050 m2 spatii comerciale. Clientii vor putea alege dintre cele 11.500 de articole pe care hypermarket-ul le va gazdui, oferta de produse proaspete fiind extrem de bogata: 30% din intreaga sortimentatie.

Pentru magazinul de la Targu Mures, SPAR lucreaza cu 455 de furnizori, iar numarul angajatilor este de 140. Investitia se ridica la 3,6 milioane de euro.

"In hypermarket-ul de la Targu Mures, la fel ca si in celelalte magazine deschise pana acum, clientii nostri vor regasi cele patru valori internationale SPAR: prospetime, raport excelent calitate / pret, sortimentatie variata de produse si o gama bogata de servicii.

Avem in spate suportul marcilor de prestigiu, dar am discutat cu autoritatile locale pentru a stabili o strategie de mercantizare a produselor de la producatorii locali", a declarat ieri George Ceorneschi, director de marketing SPAR in Romania.

Planuri pentru 2007

Compania SPAR a intrat pe piata din Romania in 2005, in urma unei amanuntite analize a pietei, analiza ce a evidentiat compatibilitatea dintre conceptul SPAR si realitatea pietei romanesti. Pana in prezent, SPAR a deschis sapte supermarket-uri: la Arad, in luna august, la Resita si la Deva in luna octombrie, la Odorhei si la Alba Iulia in luna noiembrie.

Pentru 2007, planul de extindere a companiei prevede deschiderea a peste 20 de locatii, avand deja 11 proiecte definitivate, dintre care 5 hypermarket-uri si supermarket-uri in Bucuresti. Obiectivul de dezvoltare a companiei pe termen mediu este deschiderea de magazine in 55 de locatii.

Din perspectiva strategiei pe termen lung, SPAR isi propune sa deschida magazine in toate orasele importante ale tarii, ajungand la un total de 250 de locatii la nivel de Romania.

SPAR a fost fondat in anul 1932 in Olanda. "Despar" este acronimul unei fraze din limba olandeza, "toti vor beneficia de pe urma cooperarii unite", principiu ce sta si astazi la baza filozofiei brand-ului SPAR. "Spar" inseamna "bradul de Craciun", a carui reprezentare este si sigla magazinelor SPAR.

La nivelul intregii lumi, numarul total al magazinelor SPAR este de peste 15.000, cu o cifra de afaceri totala de 27,9 miliarde de euro in 2005, extins pe 4 continente in 34 de tari.