Mai multi romani care se intorceau din Italia au ramas blocati, in noaptea de luni spre marti, in garajul din Arad al firmei de transport "Atlassib". Autocarul a fost implicat intr-un accident de circulatie, luni, in Ungaria, la 60 de kilometri dupa granita cu Slovacia.

Insa, dupa cercetarile politiei maghiare, soferul a primit permisiunea sa plece spre tara, dar fara remorca cu bagaje, care a fost avariata in urma coliziunii.

Pasagerii sunt revoltati pentru ca reprezentantii companiei transportatoare le-au promis ca bagajele vor sosi la timp la Arad, astfel incat sa-si poata continua calatoria spre casa. Acestia au spus ca stau la Arad de luni seara, de la ora 12.00, blocati in garajul firmei de transport, in frig, in asteptarea bagajelor ramase in Ungaria.

Marti dimineata, o parte dintre cei care veneau din Italia au plecat spre destinatii cu trenul sau cu masini de ocazie. In garajul din Arad al firmei "Atlassib" au mai ramas, insa, 30 de oameni, care au acuzat modul in care sunt tratati de conducerea companiei de transport.

Ei au spus ca au fost nevoiti sa se intoarca din Italia cu un autocar plin de fum si cu geamuri care nu se inchideau bine, suportand, astfel, timp de cinci ore, un frig patrunzator.

Asteptare pe stomacul gol

In cursul zilei de marti, pasagerii au asteptat, stand in ploaie, sa le fie aduse bagajele ramase la locul accidentului, fara a primi, insa, informatii de la angajatii firmei. De asemenea, ei au mai afirmat ca nu au primit din partea firmei mancare, apa sau ceai. "Pe drum, soferul ne-a cumparat cate o cafea, din banii lui.

Firma de transport nu se intereseaza de noi, nu ne-au dat nici macar un pahar cu apa. Sunt multe persoane care nu au posibilitatea sa-si anunte rudele, care ii asteapta acasa, ca sunt blocati la Arad. In ritmul in care se misca cei de la "Atlassib", o sa ajungem sa facem Revelionul in curtea firmei", a spus unul dintre pasageri.

"Suntem mai bine tratati in Italia"

Cei din autocar au acuzat firma ca, in loc sa se ocupe de bagajele lor, s-a ocupat de coletele postale din remorca. "Din Ungaria s-au incarcat coletele si nu bagajele noastre si nici acum noi nu suntem in posesia lor. Fiecare am adus cate ceva pentru familie, ca suntem in perioada sarbatorilor. Noi nu plecam din Arad fara bagaje. Este inadmisibil cum suntem tratati in Romania.

Noi trebuie sa ajungem la Sibiu, iar de acolo vom fi din nou repartizati in alte autocare. Daca va mai trebui sa asteptam si la Sibiu, nu stim cand vom mai ajunge acasa", a mai spus unul dintre pasageri.

Toti cei care au calatorit cu aceasta cursa efectuata de "Atlassib" au spus ca vor actiona in instanta compania si vor cere despagubiri.

"Noi, romanii, suntem batjocoriti in tara noastra. Macar in Italia stim ca suntem straini, dar suntem tratati mai bine. Noi am avut bani sa le dam pe bilete, dar ei nu au autocare de rezerva in caz de accidente", au mai spus cei din autocar. De asemenea, pasagerii au spus ca nu vor mai calatori, niciodata, cu firma "Atlassib".

Pana la urma, romanii veniti din Italia pentru a-si petrece sarbatorile acasa au plecat spre destinatii, marti, in jurul orei 13.00.

Reprezentantii companiei "Atlassib" si-au manifestat regretul fata de incidentul din Ungaria in care a fost implicat autocarul.

"Remorca deteriorata in Ungaria in care se aflau bagajele calatorilor a trebuit adusa in tara cu o platforma speciala, care a fost inchiriata de la o societate maghiara. Bagajele nu au putut fi incarcate decat dupa finalizarea cercetarilor de catre autoritatile indreptatite, fapt care a produs intarzierea respectiva.

Regretam incidentul care a produs atatea neplaceri clientilor nostri", a precizat consilierul de imagine in cadrul SC "Atlassib" SRL Radu Androne.