Capitala Austriei va primi, astazi, delegatia Capitalei Culturale Europene. Sibiul se va afla, timp de trei zile, la loc de cinste in cadrul tirgului turistic international pe care il gazduieste Viena. Pentru „priza la public" a Sibiului garanteaza specialistii GAV Scholz&Friends Bucuresti, iar organizatorii spera sa profite de vizibilitatea cistigata, pentru a atrage mai multi turisti in acest an.

Urmare asteptata

Romania este tara partenera a celui mai mare tirg de turism din Austria, "Ferien Messe 2007". Evenimentul va avea loc in perioada 11 - 14 ianuarie, in orasul veselului Strauss si al savuroaselor snitele. Iar Sibiul va fi vedeta tirgului, in urma protocolului incheiat intre Autoritatea Nationala pentru Turism, Ministerul Culturii si Cultelor si Asociatia „Sibiu 2007".

Participarea la tirg vine in urma campaniei agresive de promovare a Sibiului in spatiul european vorbitor de limba germana. „Actiunea de promovare la «Ferien Messe 2007», adresat publicului si companiilor specializate, urmeaza mixului de comunicare extins derulat de catre ANT pentru «Sibiu - CCE 2007» in Austria si Germania", arata Irina Patru, de la Free Communication.

Grafica si video

Promovarea Sibiului la "Ferien Messe 2007" pune cel mai mare accent pe imagine. Capitala Culturala are un spatiu dedicat in cadrul standului Romaniei. Acolo este amenajata expozitia "Sibiu. Tinar din 1191" si sint amplasate elementele vizuale ale campaniei de comunicare realizate de catre GAVAScholz&Friends Bucuresti.

Pe intreaga durata a tirgului, la stand va rula filmul de prezentare a Sibiului, realizat de catre cercetatorul Dumitru Budrala. Suportul informational este reprezentat si de alte materiale tiparite si audiovizuale, editate de Asociatia „Sibiu 2007" si ANT.

Vizibilitate: 80 la suta

Sibiu a fost deja inclus ca destinatie in ofertele turistice pregatite pentru 2007 de tur-operatorii austrieci Verkehrsb?ro, Ruefa, Blaguss, Raiffeisen-Reisen si Dr. Maiers. ANT a derulat pina in prezent o campanie in patru landuri din Austria, acoperind si marile orase, intre care Viena, Salzburg si Graz.

Difuzarea in reteaua TV ORF a spotului TV "Fabrikultura" a atins un target de 80 la suta din populatia Austriei. De asemenea, campania in Austria include afisaje luminoase in refugii de autobuz si tramvai, rolling boards si panouri in orase si pe autostrada Viena - Budapesta.

Mestesugari celebri

Creatorii populari desemnati de Asociatia Judeteana de Turism Sibiu si CNM "Astra" sa ne reprezinte la tirgul de la Viena sint bistriteanca Lucia Todoran, care practica mestesugul broderiei, si Jozsef Molnosz, renumit ceramist din judetul Harghita.

Membri de seama ai Asociatiei Creatorilor Populari si ai Academiei Artelor Traditionale din Romania, cei doi au mai participat la astfel de manifestari internationale, prin mestesugurile pe care il practica de ani de zile.

"Prin participarea la acest tirg de anvergura, tara noastra intinde o mina culturii europene, impartasindu-i o parte din valorile culturii noastre traditionale si invitind toate tarile participante sa viziteze, pe parcursul anului 2007, Sibiul", spune Dana Botoroaga, muzeograf la CNM "Astra".