Profilul agentilor economici care isi desfasoara activitatea in municipiul Turda este foarte divers, in comparatie cu ceea ce avea de oferit piata putinelor sectoare de acum cativa ani, care putem spune ca functionau. De la industrie usoara la consultanta si IT, banci si firme producatoare si distribuitoare de materiale de constructii si mobilier.

Ceea ce este interesant, e ca indiferent de cati agenti economici apar, exista un echilibru si numarul firmelor care sunt pe piata ramane aproximativ acelasi. Unele mai dispar, altele isi schimba profilul sau isi reduc activitatea, totul in contextul in care, in fiecare an apar noi si noi firme.

Administratia Finantelor Publice Turda are in evidenta in jur de 2.600 de agenti economici, asta dupa ce anul trecut au fost radiate de la Registrul Comertului cam 330 de firme care nu si-au preschimbat certificatele de inregistrare fiscala pana in decembrie 2003. Multe dintre acestea nu mai aveau activitate de cativa ani.

Printre tiparele societatilor care au disparut de pe piata din Turda se numara: micile magazine de tip mixt (genul celor deschise la parterul imobilelor), atelierele producatoare de ceramica, magazine mai vechi de textile, cateva agentii imobiliare, magazinele de chimicale, magazine second-hand de electronice, electrocasnice si de haine.

Se estimeaza ca nu vor merge in viitorul apropiat micile buticuri, odata ce vor lua amploare cumparaturile in supermarketuri, isi vor inchide portile societatile de panificatie care nu se incadreaza la normele europene, precum si unitatile de alimentatie publica care nu au bani sa mai investeasca in modernizarile impuse de legislatia europeana.

Firme cu profile foarte diverse si-au gasit o piata buna in Turda

De la societatile de IT si TV cablu care au intrat pe piata in ultimii 2 ani, la firmele de calculatoare si electronice, toate au gasit in Turda un segment de piata spre care sa isi vanda produsele. La fel sunt si filialele bancare care s-au deschis in 2005-2006 la Turda, semn ca sunt persoane care sa faca economii si agenti economici destui ca sa apeleze la serviciile bancilor.

La fel s-a intamplat cu firmele de asigurari auto si nu numai. S-a diversificat si oferta firmelor de consultanta care sunt pregatite sa te ajute de la documentatie la un plan de afaceri, proiectari si traduceri.

A crescut numarul firmelor de constructii, care produc si comercializeaza materiale de constructii, a micilor societati producatoare si montatoare de termopane si usi metalice, precum si cele care comercializeaza centrale termice, ultimele tinzand de anul trecut spre o saturatie, cel putin pe piata Turzii.

Daca au disparut din magazinele de tesaturi si imbracaminte de tip vechi, au aparut agenti economici care ofera haine de firma, la preturi mai piperate, dar care se cumpara.

Firmele de turism, restaurantele si pensiunile au o sansa incepand din 2007 sa atraga cat mai multi clienti straini, cu toate ca in vara statisticile au aratat ca numarul strainilor care s-au cazat in judetul Cluj a scazut cu 24,7%.

Lucrarile de constructii au luat o amploare neasteptata. Anul trecut, pana in vara, valoarea lucrarilor de constructii majorandu-se in judetul nostru cu 40,6%, fata de 2005, iar in luna august s-a construit cel mai mult.

Pe partea de industrie stam de asemenea foarte bine. De la industria textila, unde se produce din ce in ce mai mult pentru export, la industria grea si auto, unde au aparut si alte societati pe langa cele mari, care dominau piata. Indicele productiei industriale din judet in 2006 a fost de circa 90% fata de 2005.