Peste de 800 de sibieni care vor sa calatoreasca in strainatate au solicitat pana acum eliberarea cardului european de asigurat. Numarul persoanelor care vin la Casa de Asigurari de Sanatate Sibiu pentru a cere eliberarea documentului creste insa in fiecare zi. Pentru procurarea unui card european de sanatate, sibienii trebuie sa achite 2,166 lei.

Principala conditie pentru obtinerea cardului european este achitarea la zi a contributiei la Fondul National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate. «Toate cererile depuse de sibieni au fost trimise la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate. Dupa confirmarea validarii acestora, datele vor fi trimise catre firma abilitata sa tipareasca si sa distrbuie cardurile.

Acestea vor ajunge la solicitanti in termen de sapte zile, asa cum s-a stabilit», sustine Adela Cojan, directorul CJAS Sibiu. Sibienii care pleaca in strainatate nu sunt insa obligati sa detina cardul european de asigurat. Este valabila si se poate utiliza si metoda asigurarilor private care se plateau pana acum la firmele de asigurari agreate de casele de asigurari de sanatate.

Avantaje

Utilizarea cardului aduce mai multe avantaje materiale. Cardul este valabil sase luni, in timp ce o asigurare privata este valabila doar 7 zile. Sibienii care vor calatori in spatiul comunitar vor trebui sa completeze o cerere tip si sa solicite Casei de Asigurari de Sanatate Sibiu eliberarea Cardului European de Asigurat (EHIC), achitand contravaloarea documentului.

Cardul va avea o valabilitate de sase luni si va putea fi folosit numai in fata autoritatilor sanitare din tara de destinatie sau de tranzit, pentru dovedirea calitatii de asigurat in Romania. Cardul European va da posibilitatea sibienilor aflati in strainatate sa aiba acces la o gama mai larga de tratamente decat cele strict de urgenta.

Accesul la aceste servicii va fi permis fara a mai fi necesara incheierea unei asigurari private de sanatate. Cardul European nu va acoperi insa si tratamentul in strainatate a afectiunilor de care asiguratul suferea inainte de a pleca in calatorie, ci numai problemele de sanatate care au aparut in aceasta perioada.

Cardul European de asigurat poate fi obtinut, pe baza unei cereri-tip, de catre oricare asigurat care doreste sa calatoreasca intr-una din tarile Uniunii Europene.

Cererea-tip de obtinere a cardului va fi completata la sediul casei teritoriale de asigurari la care este inscris asiguratul, unde acesta va trebui sa prezinte o copie dupa buletinul sau cartea de identitate si dovada ca este asigurat. In cazul minorilor sub 14 ani, in locul copiei dupa cartea de identitate se va depune o copie dupa certificatul de nastere. Cardul va fi trimis la adresa indicata de solicitant, in termen de sapte zile.

Cardul are dimensiunea unui card bancar si va contine o serie de date despre posesor - numele, prenumele, numarul personal de identificare - si despre institutia emitenta, precum si data expirarii, fara sa includa si informatii medicale.