Panda le-a venit de hac

Modul de operare si volumul mare de obiecte furate i-a uimit pe oamenii legii. Dupa o panda de mai multe saptamani, acestia au reusit sa-i prinda pe infractori in flagrant. La adapostul noptii, hotii au reusit sa aduca prejudicii de 30.000 de lei noi companiei CFR Infrastructura.

Bandele de hoti din Bucuresti si Ploiesti sustrageau barele de cupru de pe linia ferata, punand in pericol atat transportul de calatori cat si transportul de marfa. Politistii au reusit sa-i retina pe suspecti abia dupa ce au putut dovedi actiunea de furt datorita prafului fluorescent aflat pe mainile infractorilor.

Comisarul sef Marian Chirion, din cadrul Directiei Politiei Transporturi Feroviare, spune ca hotii sunt deosebit de periculosi, fiind in stare chiar sa ucida pentru a scapa de oamenii legii. „A trebuit sa-i somam, fara sa fie nevoie sa facem uz de arma, ca sa-i putem prinde, dupa ce i-am inconjurat.

Pe mainile lor se vede praful fluorescent pe care politistii l-au aplicat pe barele de cupru”, a mai explicat Marian Chirion.

Te furau cand dormeai

Nici bandele de hoti specializate in furturi din compartimentele de tren nu au stat cu mainile in san. Dupa ce a deposedat mai multi calatori, care se odihneau, de bunurile si de banii aflati asupra lor, o grupare formata din cinci hoti, care opera pe ruta Bucuresti - Brasov, a fost anihilata de politisti, in urma unor cercetari minutioase.

Furtul se producea noaptea, cand calatorii dormeau. Hotii, cu un tupeu iesit din comun, intrau peste acestia si ii deposedau de bunuri, fara ca ei sa-si dea seama ce se intampla.

In prezent, autorii acestor fapte sunt retinuti, iar cercetarile continua pentru a li se stabili intreaga activitate infractionala. Daca vor fi gasiti vinovati, acestia risca o pedeapsa de la trei la 15 ani cu inchisoarea pentru furt calificat.

Hotii, mana in mana cu "nasii”

Aceste fapte poate ca nu s-ar fi intamplat daca administratia Cailor Ferate ar fi fost mai severa in controlul trenurilor si depistarea persoanelor care circula fara bilet.

Zilnic, in trenuri pot fi vazute persoane care vand ziare si reviste, precum si bauturi alcoolice, ori cafea, fara sa fie angajate ale companiei feroviare si, mai ales, fara ca mecanicii sau controlorii de tren sa-i coboare sau sa-i amendeze.