Emoticoncert, un concept by Darius Groza, un clujean in virsta de 21 de ani, face senzatie in spatiul online si chiar in rindul oficialilor gigantului american Yahoo!, care l-au contactat pe studentul de la Jurnalistica in vederea colaborarii.

"Hirtia va fi roz“

Darius Groza are 21 de ani si a venit la studii la Cluj din Zalau, judetul Salaj. Este student in anul III la sectiile de Jurnalism si Comunicare PR ale Facultatii de Stiinte Politice, Administrative si ale Comunicarii din cadrul Universitatii clujene „Babes-Bolyai“ (UBB).

Numele lui are deja rezonanta in spatiul virtual, asociat cu www.jeg.stuffo.info, blogul sau personal, unul dintre cele mai creative si provocatoare din Internetul romanesc. Anul trecut, www.jeg.stuffo.info a iscat un veritabil scandal la Liceul National „Silvania“ din Zalau, dupa ce a gazduit plingerile elevilor la adresa unor profesori de acolo.

Blogul lui Darius Groza a facut, insa, vilva in presa centrala dupa publicarea sub forma unui pamflet foto, in plin scandal al biletelului de la Cotroceni, a „hirtiei roz“ pe care Tariceanu i-ar fi trimis-o lui Basescu.

"Metoda buna de impresionat fetele“

Daca precedentele initiative de pe www.jeg.stuffo.info au avut impact local, apoi national, ultima dintre ele - Emoticencertele realizate pe platforma Yahoo! Messenger - are deja impact mondial.

"Emoticoncerts poate fi o metoda buna de impresionat fetele“, precizeaza Darius despre conceptul care face acum valuri pe Internet si este pe cale de a fi preluat de Yahoo! Messenger.

Ideea a prins contur in vara lui 2006 prin realizarea unor „videoclipuri“ in care cuvinte din textele unor piese sint asociate intr-o fereastra de Yahoo! cu „emoticoane“, mici animatii care imita actiuni umane sau stari sufletesti.

"In noiembrie, am primit piesa «Mad World» de la o prietena, Jutka, i-am «cintat-o» unui prieten, apoi am filmat-o pe Paula, prietena mea de atunci, tot cu ajutorul lui Jutka. Abia apoi i-am cintat-o“, relateaza acesta.

"Este destul sa stii piesa preferata a fetei, sa ai textul scris linga fereastra de Yahoo! Messenger, sa ai o camera de filmat si destul antrenament ca sa plasezi textul cu copy/paste si sa plasezi «emoticoanele»“, isi dezvaluie acesta „reteta“.

Oficialii Yahoo!, interesati de "inventia“ lui Darius

Clipul a fost imediat postat pe YouTube, cel mai in voga site web, pe care utilizatori din intreaga lume posteaza filmulete, inregistrind de atunci 4.000 de vizitatori. „Multi au contactat-o pe Paula, care a tinut sa ii ramina ID-ul in imagine ca sa poata demonstra ca videoclipul este real“, relateaza Darius amuzat.

In urma cu citeva zile, mai precis vineri, 1 februarie, studentul a descoperit blogul celor de la Yahoo!, deschis de curind, si a postat si acolo ineditul filmulet. Pina ieri dupa-masa, numarul vizitatorilor s-a triplat, ajungind la aproximativ 12.000. Mai mult, inventia lui Darius a atras atentia oficialilor Yahoo!.

"Felicitari pentru creatia ta! Este cu adevarat originala si foarte inteligenta!!“, i s-a adresat Francois Dufour, manager Yahoo! Messenger pentru Statele Unite.

Alaturi de alti oficiali ai celei mai mari corporatii online din lume, acesta i-a transmis studentului dorinta firmei de a cumpara filmuletul, precum si intentia - aflata in stadiul de discutii in consiliile de administratie din SUA - de integrare a conceptului de Emoticoncert in Yahoo! Messenger.

O alta oferta sugerata de acestia a fost folosirea filmuletelor (intre timp Darius a lansat Emoticoncertele 2 si 3, „The World is New“ si „Mistaken“) in promovarea unor campanii pentru comunitatea Yahoo!.

Cei de la Yahoo! s-au oferit chiar sa-i puna la dispozitie lui Darius Groza mai multe „emoticoane“ care nu exista momentan pe piata, astfel incit videoclipurile sale sa fie si mai creative.

"Prefer sa colaborez decit sa vind ideea de tot“

"Mi s-a spus ca vor sa integreze conceptul la serviciul de divertisment in Yahoo! Messenger, sa poata oricine sustine un Emoticoncert, pe orice melodie“, precizeaza studentul. Pina la o hotarire oficiala, Darius va primi de la acestia un „premiu“, „A bag of messenger goodies“.

"Eu prefer sa colaborez sau sa ma afiliez lor cu conceptul de Emoticoncert decit sa vind ideea de tot, pina nu stiu cit de productiva poate deveni“, considera studentul clujean.

Animatii pentru exprimarea sentimentelor

Emoticon reprezinta un brand introdus de Yahoo! in anii ’90, o data cu introducerea serviciului Messenger. Imaginile grafice utilizate pentru reprezentarea unei anumite stari de spirit au ajuns populare in foarte scurt timp. Fiecare simbol indica o stare si creeaza, la rindu-i, o alta stare a persoanei cu care este purtata conversatia.