E.On Moldova a trimis scrisori consumatorilor casnici in care le cere sa semneze ca sint de acord cu noul sistem de tarifare a energiei electrice. In scrisori se afirma ca, daca in 30 de zile consumatorul nu semneaza, se considera ca este de acord. E.On recunoaste, insa, ca aceasta dispozitie nu are nici o baza legala.

Jumatate din cei 1,2 milioane de consumatori casnici ai E.On Moldova trebuie sa se pronunte asupra propunerii de modificare a sistemului de tarifare a societatii de distributie a energiei electrice.

Abonatii aflati in sistemul de autocitire vor fi trecuti pe un sistem care presupune emiterea automata a patru facturi pe baza unei estimari a consumului, care sint completate de alte doua facturi de regularizare. Practic, intr-un an, abonatii casnici vor plati sase facturi, din care numai doua vor fi emise pe baza consumului real.

Pentru a putea modifica sistemul de tarifare, E.On trebuie sa obtina acordul fiecarui abonat in parte. De aceea, firma a trimis scrisori abonatilor in care li se comunica noul sistem si sint indemnati sa semneze ca sint de acord cu acesta.

"Am vrut sa grabim semnarea contractelor"

"Va rugam sa returnati un exemplar din actul aditional (completat si semnat) in termen de 30 de zile de la primirea prezentei la centrele noastre de relatii cu clientii (...) In caz contrar, se va considera ca sinteti de acord cu noile conditii prevazute in actul aditional transmis.

Pe cale de consecinta, in temeiul legii, prin acest acord tacit, aceste modificari vor intra in vigoare la expirarea termenului mentionat mai sus" - se arata in scrisoarea trimisa abonatilor. Numai ca nu exista nici o lege care sa permita vreunei societati sa considere ca un client este de acord cu o modificare a contractului pe baza unui "acord tacit".

Chestionat asupra acestei probleme, purtatorul de cuvint al E On. Moldova, Lucian Luca, recunoaste ca nu exista nici un suport legal pentru acest lucru si ca un consumator trebuie sa semneze un act aditional la contract pentru a se putea modifica sistemul de tarifare. "Noi am introdus aceasta formulare pentru a impulsiona semnarea acestor acte aditionale.

Am observat ca primim destul de putine raspunsuri, desi am trimis plicuri autoadresate cu taxele postale platite consumatorilor". Luca spune ca din 45.000 de scrisori trimise clientilor intr-o luna au raspuns numai 300 de consumatori casnici.

"Nu se poate considera acordul tacit decit prin semnarea unui act aditional, iar aceasta fraza a fost pusa pentru a se accelera procesul de semnare", a declarat Lucian Luca.