Bechtel s-a laudat ca a finalizat primul pod de pe Autostrada Transilvania, insa inaugurarea acestuia, programata pentru ieri, s-a amanat pentru ca lucrarile nu s-au realizat corect.

Inspectoratul de Stat in Constructii Cluj a constatat nereguli in constructia fazei finale a podului.“Nu am putut finaliza prima structura de elevatie (pod) deoarece Inspectoratul de Stat in Constructii nu ne-a aprobat inca faza determinanta”, afirma Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel, constructorul american caruia i-a fost incredintata constructia Autostrazii Transilvania.

“Probabil ca intr-o zi sau doua, sau cel tarziu la sfarsitul saptamanii in curs, vom finaliza aceasta structura” a incheiat Sgarcitu. Vineri insa, Bechtel a anuntat ca luni se va finaliza turnarea placii de suprabetonare a primului pod de pe traseul Autostrazii Transilvania.

Ieri dimineata, reprezentantii companiei au aratat ca realizarea podului se amana “din motive birocratice”.

“Nu este totul in regula”

Inspectoratul de Stat in Constructii Cluj (ISCC) neaga faptul ca ratiuni birocratice ar fi motivul nefinalizarii podului.

Inspectorul sef ISCC, Ioan Petran, afirma ca inspectorul care s-a aflat la fata locului a constatat nereguli la una dintre fazele determinante ale constructiei, fapt pentru care au solicitat constructorului Bechtel sa remedieze defectiunile: “La o placa de beton trebuie turnate suprabetonari.

Din informatiile pe care le detin, armaturile nu au fost aliniate, adica nu se respecta distanta egala dintre ele, iar cofragul aferent placii prezenta sageti (inaltimea cofragului) peste limita admisa”. Petran nu a negat faptul ca podul s-ar putea finaliza in aceasta saptamana, dar acest lucru este realizabil numai daca Bechtel va remedia defectiunile.

“Legea nu prevede amendarea constructorului in astfel de situatii. Ei trebuie doar sa respecte solicitarea inspectorului, altfel isi vor bloca evolutia lucrarii”, a concluzionat Petran. Orice constructie civila sau industriala se realizeaza prin programe care contin faze determinante.

La finalul fiecarei etape (faza determinanta) participa un inspector ISCC care avizeaza trecerea intr-o alta etapa.

Vor fi trei in loc de unul

Aceasta amanare ofera posibilitatea companiei Bechtel de a finaliza curand trei structuri de elevatie (poduri) in loc de una, cat era preconizat, deoarece intre timp Bechtel a adus in faza de armatura alte doua poduri. Faza de armatura este faza premergatoare fazei de turnare a placii de suprabetonare. Toate cele trei poduri se afla in Sectiunea 2B, respectiv pe tronsonul Campia Turzii-Gilau.

Dupa ultimele negocieri, Bechtel va finaliza Autostrada Transilvania abia in 2013, lucrare pentru care Romania va plati 2,2 miliarde de euro.