Ieri, lucrarile la autostrada Bucuresti - Brasov inaugurate saptamana trecuta chiar de ministrul Transporturilor Radu Berceanu, au fost sistate. Asta deoarece in timpul sapaturilor efectuate pe teritoriul comunei prahovene Rafov au fost descoperite mai multe vestigii dacice, care arheologii le-au datat ca fiind din secolul al V-lea inainte de Hristos.

“Acest sit nu figura in hartile noastre, dar n asteptam sa apara astfel de situatii pentru ca este o zona bogata in vestigii. Pe perioada cercetarilor, pana la descarcarea de sarcini arheologice, nu se vor mai face lucrari de constructie la autostrada in perimetrul vizat de noi.

Oricum, constructorul a mai intrat si pe o zona interzisa, unde era deschis deja un santier arheologic”, a declarat Bogdan Ciuperca, reprezentantul Muzeului Judetean de Istorie si Arheologie Prahova. De partea cealalta, seful santierului autostrazii, Ionut Nedelcu, sustine ca nu a stiut ca buldozerele au intrat intr-o zona de protectie.

“Pe hartile noastre nu figura niciun obiectiv arheologic. Ne vom conforma legislatiei de specialitate si vom inainta cu sapaturile in alta sectiune”, a declarat Nedelcu. Acesta a promis chiar ca va da o mana de ajutor cercetatorilor, pentru ca fiecare zi de intarziere a lucrarilor poate produce pagube.

Primul tronson al autostrazii Bucuresti-Brasov, cuprins intre Moara Vlasiei si Ploiesti, va fi gata in 2010. Lucrarile, estimate la 200 de milioane de euro, sunt realizate de consortiul romanesc format din firmele PA&CO International - Eurotrading Construct - UMB Spedition - Comaxa, castigatorul licitatiei organizate de Ministerul Transporturilor in toamna lui 2006.