Pentru cultura generala am vrut mai intai sa vedem cam cat costa intretinerea unei echipe de fotbal aflata in divizia D (judeteana) pentru ca la acest nivel implicarea primariilor este mai puternica. Am sunat la mai multe primarii din Prahova, Buzau, Brasov si Dambovita si am constatat urmatoarele.

La echipele “fara pretentii”, care nu vor sa promoveze in esalonul superior, alocatiile bugetare sunt de la cateva sute la cateva mii de RON. Vorbim despre echipe care au titulaturi de genul “Recolta”, „Viitorul” sau „Avantul” la care majoritatea jucatorilor sunt amatori.

La echipele de pe primul loc discutam deja de finantari de la zeci la sute de mii de RON. Anul trecut, de exemplu, o primarie a finantat echipa locala cu nu mai putin de 500.000 de lei. Aici apar deja jucatori profesionisti, cantonamente, autocare proprii, echipamente de firma, etc, etc.

Avalansa de cheltuieli

Pentru Liga a III-a, acolo unde vrea sa instaleze Primaria viitoarea echipa in sezonul 2007 - 2008, discutam de cu totul alte cifre. Va lasam pe dumneavoastra sa va faceti o parere avand ca termen de comparatie sumele vehiculate la varful Diviziei D.

In plus trebuie sa cunoasteti faptul ca o echipa “adevarata”, care vrea sa promoveze, are obligatoriu nevoie de echipe de copii si jucatori, de un staff cat se poate de profesionist. Standardele personalului si jucatorilor sunt altele.

Este nevoie in primul rand de bani pentru achizitionarea unor jucatori valorosi, de bani pentru contractele jucatorilor, de bani pentru cantonamente, de apartamente pentru jucatorii din alte localitati, de mijloace de transport adecvate, de prime, de asigurari... Lista e prea lunga ca s-o epuizam in acest spatiu. Alesii nostri au fost prea ocupati ca sa ia in calcul aceste costuri.

La fel de ocupati au fost si membri comisiei care au propus infiintarea unei echipe finantata de la bugetul local fara sa aduca nici cea mai mica fundamentare economica!

Moft platit de la bugetul local

Cine o sa plateasca acest moft? Ei bine, aici membrii comisiei n-au mai avut nici o problema in indicarea sursei: bugetul local. Adica echipa o sa fie platita din banii tuturor platitorilor de taxe si impozite din Ploiesti. Ei bine, aici trebui sa spunem ca noi ne aflam in total dezacord cu aceasta manarie. Sau magarie.

De ce? Cu riscul de a-l supara teribil de rau pe jurnalistul Dragos Patraru, initiatorul campaniei “Petrolul e al nostru”, trebuie sa spunem ca niciodata nu vom fi de acord ca din banii nostri sa fie platite sumele necesare constituirii echipei, asigurarea indemnizatiilor si altor drepturi ale jucatorilor si personalului tehnic, plata contractelor, a materialelor si echipamentelor, plata transportului, cazarii si cantonamentelor, finantarea organizarii competitiilor, asigurarile medicale, si alte minuni prevazute in Raportul de specialitate care a stat la baza hotararii adoptate joi in unanimitate de niste consilieri in cel mai bun caz dezinformati.

Si, dupa discutiile pe care le-am avut in cursul zilei de ieri cu mai multi dintre acestia, tindem sa credem ca au fost dezinformati iar despre aceasta chestiune vom vorbi in editia de maine.

Au creat o gaura neagra

Concluzia este una singura. Amortiti, inerti, intoxicati, consilierii locali au votat joi infiintarea unei noi gauri negre in bugetul local.

Pentru noi este o certitudine ca aceasta gaura, care inseamna costuri anuale de zeci de miliarde de lei, va fi finantata din taxele si impozitele actuale sau noi platite de toti locuitorii Ploiestiului, ca le place fotbalul sau nu, ca au sau n-au canalizare sau asfalt pe strada lor. Daca aveti vreun dubiu, studiati aceasta hotarare adoptata la finele anului trecut de Consiliul Local Tulcea.

"Consiliul Local al Municipiului Tulcea prin H.C.L. nr. 83/31.03.2005 a aprobat participarea la constituirea Asociatiei sportive Fotbal Club “Delta” Tulcea, prin asociere cu Consiliul Judetean Tulcea si C.S. Dinamo-Coral. Deoarece F.C.

Delta Tulcea in sezonul competitional 2006-2007 a promovat in Liga a II-a, efortul financiar pentru mentinerea echipei de seniori a clubului in cadrul acestui esalon competitional este ridicat, conducand la necesitatea reconsiderarii bugetului necesar clubului, in consecinta si la o rectificare a bugetului alocat clubului de la bugetul local.

Prin bugetul initial aprobat prin H.C.L. nr. 2/2006, la capitolul sport, cultura arta si religie, pentru activitatea de sport a fost alocata suma de 500 mii RON, suma care nu a fost suficienta vizavi de performantele echipei de fotbal F.C. Delta Tulcea, astfel ca la rectificarile de buget a fost imperios necesar suplimentarea sumelor cu inca 500 mii RON.

In acest sens, apare necesitatea instituirii unei taxe speciale pentru sustinerea miscarii sportive, taxa ce se poate stabili in conditiile art. 26 din Ordonanta de urgenta nr.45/2003 potrivit caruia pentru functionarea unor servicii publice locale, create in interesul persoanelor fizice si juridice, consiliile locale, judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, aproba taxe speciale.

In concluzie, pentru sprijinirea instruirii si pregatirii sportivilor de performanta din municipiul Tulcea, decidem instituirea unei taxe speciale pentru sustinerea miscarii sportive, taxa datorata de persoanele juridice, in functie de cifra de afaceri anuala realizata de fiecare agent economic, astfel:

- 10.000 lei/an pentru agentii economici cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 lei/an;

- 7.500 lei/an pentru agentii economici cu o cifra de afaceri cuprinsa intre 40.000.001 - 50.000.000 lei/an;

-5.500 lei/an pentru agentii economici cu o cifra de afaceri cuprinsa intre 30.000.001 - 40.000.000 lei/an;

- 3.500 lei/an pentru agentii economici cu o cifra de afaceri cuprinsa intre 20.000.001- 30.000.000 lei/an;

- 1.500 lei/an pentru agentii economici cu o cifra de afaceri cuprinsa intre 10.000.001 - 20.000.000 lei/an;

- 500 lei/an pentru agentii economici cu o cifra de afaceri sub 10.000.000 lei/an.”