Casa Judeteana de Pensii Sibiu a ajuns la jumatatea programului de
preluare a datelor din carnetele de munca ale asiguratilor si trecerea
lor in format electronic. Actiunea presupune preluarea datelor referitoare
la stagiile de cotizare, aferente tuturor detinatorilor de carnete de munca,
indiferent unde sint pastrate aceste documente. Prin scanarea carnetelor
de munca, se doreste crearea unei arhive electronice a acestora, ca
prima etapa a procesului de arhivare electronica a dosarelor de pensie.
In doi ani
In vederea asigurarii unor proceduri mai sigure si mai rapide de stabilire
a drepturilor de pensii si pentru realizarea unei mai bune serviri a
cetateanului, la Casa Judeteana de Pensii (CJP) Sibiu a fost demarat,
inca de anul trecut, un program de preluare a datelor din carnetele de
munca ale asiguratilor. Aceste date care urmeaza a fi preluate se refera
la perioadele de cotizare realizate pina la data de 1 aprilie 2001. Carnetele
de munca vor fi preluate treptat, pe parcursul a doi ani, pe baza unei
planificari, direct de la detinatori (inspectoratul teritorial de munca,
persoane juridice sau fizice) si prin intermediul Agentiei Judetene de
Ocupare a Fortei de Munca.
Angajari suplimentare
Pentru a face fata acestui volum de munca, la CJP Sibiu a angajat
25 de persoane, dintre care 17 la Sibiu, iar 8 la Casa Locala de Pensii
Medias. „In perioada 1 mai 2006 (data la care s-a inceput efectiv
aceasta activitate) si pina in prezent, CJP Sibiu a prelucrat 61.442
carti de munca. Dintre cele prelucrate, 41.845 se aflau in pastrare la
Inspectoratul Teritorial de Munca Sibiu, 1.145 la Agentia Judeteana
de Ocupare a Fortei de Munca Sibiu, iar circa 19.000 carti de munca
erau detinute de catre angajatori. Aceasta actiune de culegere si
introducere a datelor pe calculator privind stagiile de cotizare continua
si anul acesta. In primele luni din acest an, CJP Sibiu a prelucrat
circa 500 de carti de munca pe saptamina, iar CLP Medias cite 70",
arata Maria Mocanu, purtator de cuvint la CJP Sibiu.
Carti la purtator
Anul acesta vor fi prelucrate si carnetele de munca ale persoanelor
fizice, exceptie facind pensionarii si persoanele care nu au desfasurat
vreo activitate anterior datei de 1 aprilie 2001. Prin urmare, se asteapta
ca aceste persoane sa vina la sediul casei de pensii pentru a-si
preda cartile de munca, care vor fi preluate in baza unui proces verbal
si dupa culegerea datelor vor fi returnate titularului in regim recomandat.
„Acest proces isi propune sa asigure stringerea datelor necesare
pentru determinarea stagiului de cotizare si a punctajului mediu anual.
De asemenea, prin scanarea carnetelor de munca, se doreste crearea
unei arhive electronice a acestora, ca prima etapa a procesului de
arhivare electronica a dosarelor de pensie", spune Maria Mocanu.