Zona miniera are 2 cotidiane, 11 saptamanale, 3 posturi TV, 2 statii radio locale

Desi este considerata o zona saraca si slab dezvoltata economic, Valea Jiului poate fi considerata un fenomen din punct de vedere al dezvoltarii media.

Cu doua cotidiane, 11 saptamanale, 3 posturi TV si doua statii radio locale, Valea Jiului a fost considerata o surpriza din acest punct de vedere. O lunga perioada, dezvoltarea pietei media a fost legata de fondurile generoase pentru publicitate alocate de Compania Nationala a Huilei Petrosani. Dupa restrangerea cheltuielilor CNH, multa lume se astepta ca numarul publicatiilor sa scada dramatic.

S-a intamplat, insa, exact contrariul. Ziarele si audio-vizualul au gasit alte piete de publicitate si au supravietuit. Schimbarea legislatiei a dus la constituirea a nu mai putin de trei agentii de presa care iau prin rotatie fondurile de la administratiile locale si societatile de stat.

Anul trecut s-a mai consemnat o reusita : adunarea sub aceeasi umbrela a mass-media, respectiv infiintarea Asociatiei Media Valea Jiului.

Au mai existat doua tentative, esuate. Tiberiu Vintan, presedintele asociatiei declara ca "a fost cea de-a treia incercare si am reusit sa ne constituim in iunie 2006. Initial, a pornit ca o asociatie a editorilor de presa, a proprietarilor de ziare si de aceea primii 9 membri au fost directori sau proprietari de ziare. Ulterior, am modificat statutul si i-am primit pe toti cei care lucreaza in presa si astfel am ajuns la aproape 30 de membri".

Vintan este de parere ca reunirea sub "steagul" unei asociatii a adus beneficii tuturor. "Asociatia si-a dovedit utilitatea. Pentru prima data, preturile la publicitate s-au majorat cu 1000% si au ajuns la un nivel normal pentru Valea Jiului", spune presedintele Asociatiei Media.

Unii dintre reprezentantii ziarelor care au intrat in aceasta asociere cred ca marele castig nu este legat de cresterea tarifelor la publicitate ci de apropierea dintre reprezentantii publicatiilor locale. "Avand in vedere ca timpul este destul de scurt de la infiintare, singurul castig este apropierea fata de colegii de breasla.

Am speranta ca lucrurile vor evolua", a precizat Ileana Firtulescu, editor coordonator al saptamanalului Informatia de Hunedoara.