Fabrica de Bere "Timisoreana" reprezinta exceptia locala de la regula colosilor industriali comunisti care au capotat la impactul cu economia de piata.

In timp ce intreprinderile timisene din industria alimentara si-au inchis, rand pe rand, portile, "Timisoreana" si-a mentinut un echilibru comercial fragil, fiind salvata de la faliment de catre Ursus Breweries, parte a concernului South African Breweries (SAB). Semnarea contractului a fost anuntata in august 2001, dupa cateva luni de negocieri febrile cu managerii fabricii.

Valoarea tranzactiei nu a fost facuta publica, insa analistii au estimat pretul pachetului de 83% din actiunile fabricii, achizitionat de sud-africani, la suma de 12-15 milioane de euro. "A fost o afacere de succes in care am riscat foarte multi bani.

La un moment dat, in actiunile de la Fabrica de Bere am investit peste 500.000 de marci germane", spune fostul lider de sindicat si director temporar, Virgil Stancu. In conditiile in care tranzactia i-a imbogatit doar pe sefii fabricii si mai multe VIP-uri timisorene care cumparasera actiuni, printre care si actualul rector al

Universitatii de Vest, Ioan Mihai, contractul de vanzare-cumparare a fost contestat in instanta de membrii PAS-ului. "Continuam razboiul nostru in instanta pana cand vom dovedi modul in care au fost fraudati cei aproape 800 de actionari de la fabrica de bere", spune fostul presedinte al PAS, Ioan Tarnoveanu.

In ciuda acestor probleme interne, investitiile de aproape 20 de milioane de euro efectuate de catre noul proprietar au propulsat berea "Timisoreana" pe primul loc in clasamentul marcilor de bere din Romania. "Datorita evolutiei de pana acum, «Timisoreana» a devenit, la sfarsitul anului 2006, liderul segmentului de pret mediu.

Stiam ca, pentru a atinge acelasi obiectiv si in canalul de retail, trebuia sa extindem oferta existenta pe piata prin introducerea berii la PET. Plecand din pozitia a sasea, berea de Timisoara a avut o evolutie buna in a doua jumatate a anului trecut, devansand alte cinci marci si preluand conducerea clasamentului", afirma senior brand managerul "Timisoreana", Mihai Barsan.