Inainte de Pasti, omul de afaceri Sorin Dan a cumparat 60 la suta din franciza Ziua de Cluj, intentia acestuia fiind de a investi si alte sume generoase in presa locala si regionala. Este vorba de un parteneriat ce vizeaza pe de o parte sustinerea cotidianului Ziua de Cluj, iar pe de alta parte - lansarea unui cotidian regional.

In urma tranzactiei, Rares Bogdan continua sa detina 33 la suta din afacere, iar Mihai Moga 7 la suta. Restul fostilor actionari de la Ziua nu se mai regasesc in noul "board". Rares Bogdan a precizat ca ar fi fost dificila cooptarea unui trust strain in achizitionarea francizei, iar actuala forma gasita reprezinta, in fapt, doar "atragerea unui partener".

Noul partener, omul de afaceri Sorin Dan, si echipa de la Ziua de Cluj si-au centrat interesul si pe elaborarea unui nou produs media regional. si aici, ca si la Ziua de Cluj, creierul din spatele segmentului editorial va fi ziaristul Dan Tapalaga.

Noua publicatie va fi pe piata pana la sfarsitul acestui an, dupa cum spune Tapalaga, dar si mai sigur, in luna octombrie, dupa cum doresc actionarii. O cercetare de piata este in plina derulare, o a doua urmand sa se desfasoare candva in luna iunie, pentru a se putea cuantifica cat mai precis domeniile de interes ale cititorilor.

De la o franciza, la trei publicatii

Afara de Ziua de Cluj, Dan Tapalaga se gandeste la noul proiect regional ca avand o componenta tiparita si o varianta on-line. Dupa cum declara Tapalaga, "este nedrept pentru Ardeal sa nu aiba un asemenea concept regional puternic, atata vreme cat Sudul sau Moldova au publicatii regionale puternice".

El a mai adaugat si ca noul produs regional va fi gandit pe bazele jurnalismului continuu, multimedia. Ca atare, in doi-trei ani, ponderea covarsitoare a publicatiei se va centra pe editia on-line, ramanand sub semnul intrebarii cata importanta va mai avea editia tiparita si daca se va mai justifica sau nu o asemenea investitie.

Investitia se cifreaza pe la 60.000 de euro pe luna in cazul "produsului" regional, o parte a echipei redactionale de la Ziua de Cluj preconizandu-se a fi mutata la noua publicatie.

Ramane, insa, greu de prevazut cum anume vor reusi promotorii noii publicatii sa identifice si sa specializeze ziaristii din diferitele judete ale Ardealului pentru proiectul lor, mai exact jurnalisti capabili sa lucreze dupa toate rigorile manualului jurnalistic, dar si cu cele mai avansate instrumente multimedia, pentru o editie on-line.

Situatia pare cu atat mai incurcata cu cat presa locala transilvana sta bine abia in cateva judete (Cluj, Sibiu, Maramures, Hunedoara), fiind absolut deficitara in restul.

De asemenea, un cuvant greu vor avea de spus si publicitarii, din ce in ce mai vigilenti la aspectele ce tin de audienta publicatiilor. Iar asta va reprezenta un "cec in alb" pentru editia on-line.