Campania de promovare a programului „Sibiu - Capitala Culturala Europeana

2007"s-a lasat nu numai cu demisii, ci si cu neregului privind acordarea

drepturilor de autor.Totodata, campania „real. Sibiu, tinar din 1191" ridica mari

semne de intrebare referitoare la provenienta fondurilor din care a fost realizata.

Cu toate acestea, GAV/Scholz & Friends, compania care s-a ocupat de

promovarea capitalei culturale, sustine ca nu a cerut lamuriri Asociatiei "Sibiu

2007" si ca isi vede mai departe de treaba. Nu in liniste, pentru ca a intrat in

mijlocul unui scandal de presa.

Promovare la patrat

Sub genericul „real. Sibiu, tinar din 1191", capitala culturala a avut parte

de o promovare paralela, cu nuante controversate, fara aprobarea Ministe-

rului Culturii si Cultelor. Despre autorul afiselor si machetelor aparute

la inceputul lunii aprilie, nimeni nu spune nimic concret, desi o punte de

legatura a fost evidentiata de primarul Johannis. Acesta a recunoscut ca

demisia lui Marius Constantin vine ca o consecinta a misterioasei

campanii. „Campania «real. Sibiu, tinar din 1191» a fost o initiativa care

s-a dorit foarte locala, dar s-a mers prea departe. Afisele au aparut dintr-o

eroare si am stopat campania", dezvaluia edilul-sef, la citeva zile dupa

demisia fostului sau om de incredere.

Cine plateste?

Potrivit lui Sergiu Nistor, comisarul programului „Sibiu - CCE 2007",

GAV/Scholz & Friends este singura companie care a incheiat un contract cu

Ministerul Culturii si Cultelor, in vederea promovarii campaniei de comunicare.

Implicit, singura companie care are acces la cele peste 32 de miliarde de lei

vechi, fonduri de la bugetul de stat. „Pe mine m-a interesat clarificarea

raporturilor in sfera comunicarii. Nu stiu cine este autorul campaniei «real. Sibiu,

tinar din 1191», nu stiu nici cu ce bani a fost realizata campania.

Dupa parerea mea, acesta nici nu mai este un subiect de actualitate. Campania

respectiva a fost stopata, lucrurile decurg normal acum", sustine Sergiu Nistor.

Contractul incheiat intre agentia de publicitate si Minister este valabil pina la

incheierea programului Sibiu 2007, in 31 decembrie 2007.

Asociatia tace

Asociatia „Sibiu 2007" a recunoscut greseala, dar a evitat sa ofere mai multe

amanunte despre firma cu care a incheiat un parteneriat pentru afisarea

panourilor cu sloganul „real. Sibiu tinar din 1191". „A fost o neintelegere

regretabila. Este vorba de un vizual care se dorea sa vina ca sustinere a

celui derulat de GAV Scholz & Friends. Mai multe detalii legate de acest lucru

nu va putem oferi, deocamdata. Poate pe viitor, intr-o declaratie de

presa", a explicat Oana Ionita, purtatoare de cuvint a Asociatiei Sibiu 2007.

Bucurestenii isi vad de treaba

„Campania «real. Sibiu, tinar din 1191» nu imi apartine. Nu stiu cine a lansat-o,

nu cunosc nici alte detalii. Eu nu am spus ca au fost sau nu incalcate drepturile

de autor si nu caut vinovati. Nu am cerut explicatii Asociatiei «Sibiu 2007» pentru

ca brandul de capitala culturala europeana apartine Sibiului si doar Sibiul decide

cum il promoveaza.GAV/Scholz & Friends este executantul proiectului de promo-

vare, autorul campaniei «Normal. Sibiu, tinar din 1191». Noi ne-am facut treaba

pentru care sintem platiti. Mai degraba, eu m-as interesa mai mult de capacitatea

de cazare a Sibiului pe perioada verii, pentru ca stiu ca sint probleme", a motivat

Lucian Georgescu, directorul SC Generic Audiovizual SRL, firma autorizata sa

foloseasca brandul GAV/Scholz & Friends.

Miscare abila

GAV/Scholz & Friends este aceeasi firma care s-a ocupat, mai recent,

pentru 110.000 euro, de crearea conceptului Fabulospirit, prin care

urmeaza sa fie promovata imaginea Romaniei in strainatate. De citeva

zile, firma a intrat in vizorul presei centrale. Pentru ca banii pentru

promovarea programului „Sibiu - CCE 2007" nu merg la GAV/Scholz

& Friends, ci la SRL-ul Generic Audiovizual, cistigatorul licitatiei. Practic,

micuta firma bucuresteana s-a „ascuns" in spatele brandului GAV/Scholz

& Friends si a cistigat doua contracte

frumoase.