Reclamatiile la adresa serviciilor RDS&RCS curg in valuri. La sediul Oficului Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Iasi au fost inregistrate de anul trecut si pina in prezent circa 40 de sesizari.

Potrivit conducerii institutiei, cele mai multe plingeri adresate impotriva furnizorului de telefonie, internet si cablu vizeaza nerespectarea termenelor de executie a lucrarilor de montare a serviciilor stipulate in contract. Societatea a fost amendata de mai multe ori de OJPC cu 5.600 lei in total.

"Dumnealor (n.r.- RDS&RCS) nu si-au dimensionat bine posibilitatile de executie a lucrarilor. In aceste conditii, majoritatea reclamatiilor primite fac trimitere la faptul ca firma nu respecta numarul de zile stipulat in contract pentru montarea serviciului de internet, de exemplu", ne-a declarat Marius Bodea, directorul executiv al OJPC.

Judecatorii au dat dreptate OJPC in prima instanta

Seful institutiei a mai precizat ca majoritatea sanctiunilor aplicate operatorului economic au fost contestate, iar la prima instanta citeva procese au primit sentinta favorabila la plingerile formulate. „Este adevarat ca in contract RDS&RCS precizeaza un anumit numar de zile in care poate fi montat un serviciu in limita posibilitatilor tehnice ale companiei.

Insa, totodata, trebuie mentionata si data limita la care clientul poate beneficia de serviciul contractat. Ori, in documentele RDS&RCS nu exista asa ceva", a explicat Bodea. Potrivit unei plingeri depuse la OJPC, o persoana nemultumita reclama faptul ca a fost pusa sa plateasca chiar si pentru perioada cind nu au beneficiat de serviciile firmei.

In plingere se arata ca, chiar daca contractul cu RDS&RCS a fost semnat la inceputul lunii decembrie a anului trecut, iar internetul a fost montat la inceputul lunii ianuarie 2007, reclamantul a fost obligat totusi sa achite firmei circa 70 lei, pret care include si luna decembrie.

In plus, persoana mai sustine ca, prin contract, beneficia si de abonament gratuit in primele trei luni de la activare. „Mai grav este ca prin contract mi s-a promis si serviciul de telefonie care, nici astazi, nu exista. In luna decembrie 2006, nu am avut servicii de internet RDS. Ma declar uluit de capcanele intinse clientilor", se arata in plingere.

Raspunsul RDS&RCS: „O sa se rezolve"

Si pe forumurile de internet clientii nemultumiti dezbat intens problemele ivite in relatia cu firma de internet si cablu. Dupa cum se poate observa din mesajele postate pe internet, principala nemultumire este aceea ca firma nu respecta termenele de instalare a serviciilor de internet si cablu. In unele mesaje se vorbeste si de intirzieri de citeva luni.

"Salut, sint din Alexandru (zona Baza CFR - piata). Am facut contractul pe 2 martie la 15$ si nu m-au conectat nici acum. Am facut vreo doua sesizari la firma insa degeaba", a relatat pe forum un iesean in data de 12 aprilie.

"Intre semnarea contractului si instalare a durat o luna si asta dupa citeva telefoane, desi agentul s-a batut cu pumnul in piept ca dureaza maxim doua saptamini. Echipa care a facut instalarea a fost de toata jena", a postat si un alt iesean in data de 2 aprilie.

Reprezentantii firmei RDS&RCS ridica din umeri cind sint intrebati despre modul in care ar putea fi remediate situatiile semnalate de clienti. Mai mult, acestia dau vina pe fimele pe care le-au subcontractat pentru realizarea lucrarilor de montaj. „O sa se rezolve. Deja am luat legatura cu colegii mei care au promis ca problemele vor fi remediate.