Un loc de parcare la 50 de autovehicule. Sa gasesti un loc de parcare in centrul Ploiestiului la orele pranzului este o adevarata aventura. Numarul tot mai mare de masini care circula pe strazile orasului au transformat traficul intr-un cosmar pentru soferi si pietoni deopotriva, mai ales ca trotuarele si spatiile verzi sunt invadate de autoturismele parcate ilegal din cauza crizei de locuri special amenajate de autoritatile locale.

In evidentele Serviciului Public Finante Locale din cadrul Primariei Ploiesti figureaza 80.000 de autovehicule pentru care proprietarii platesc impozit, din care 61.000 apartin persoanelor fizice, restul reprezentand parcul auto al firmelor. „In ultimii ani numarul masinilor introduse in baza noastra de date creste spectaculos”, sustine Ion Marina, directorul fiscului local.

Potrivit directorului Administratiei Domeniului Public si Privat (ADPP) Ploiesti, Ionut Ionescu, in tot orasul sunt amenajate doar 1.700 de locuri de parcare cu plata, pentru care municipalitatea percepe un tarif cuprins intre un leu si doi lei pe ora, in functie de zona. Un calcul simplu ne arata ca unui loc de parcare ii revin aproape 50 de masini.

"Exista mai multe proiecte care vizeaza parteneriate de parcari supraetatjate in zone precum Casa de Cultura a Sindicatelor sau Hotel Prahova, precum si amenajarea unor parcari de cartier in zona Vest”, promite Ionut Ionescu, directorul ADPP Ploiesti.

Taxa de parcare ilegala

Ploiestenii nu mai cred insa in promisiuni. "Desi acum cativa ani Primaria Ploiesti a demarat in cartierul Nord un proiect pompos pentru parcarile din spatele blocurilor, lucrarile au fost abandonate din cauza lipsei de fonduri.

Cel putin asa mi s-a raspuns la intrebarile pe care le-am pus referitoare la starea jalnica a locurilor de parcare din aceasta zona”, se plange Vlad Roibu, unul dintre ploiestenii nemultumiti de conditiile oferite de autoritatile locale posesorilor de autoturisme.

Cu toate acestea, timp de doi ani, in 2005 si 2006, Primaria Ploiesti a incasat o taxa de parcare de 10 bani pe zi pentru toti proprietarii de autovehicule. Practic, fiecare sofer a fost obligat sa plateasca in total 73 de lei, chiar daca nu a beneficiat zilnic de acest serviciu comunitar.

In urma unui control efectuat de inspectorii Camerei de Conturi Prahova la Primaria Ploiesti, autoritatile locale au fost obligate sa renunte la acesta taxa, considerata ilegala. „Nu poti sa pretinzi bani pentru un serviciu care nu se poate contoriza”, a explicat directorul controlorilor financiari, Nicolae Balalia.