121 de note de 10

Prima teza cu subiect unic la nivel national, departe de a fi un succes

Rezultatele elevilor clujeni la teza cu subiect unic la nivel national la Matematica au fost slabe, la fel ca ale colegilor lor din intreaga tara.

Titiana Zlatior, sefa Inspectoratului Scolar Jude-tean (ISJ) Cluj, a declarat ieri pentru monitorul de cluj ca aceste rezultate sint si o consecinta a faptului ca teza cu subiect unic a fost o premiera, iar elevii sint la o virsta la care au o rezistenta mai scazuta la emotii.

Pe de alta parte, Victoriana Boscaneanu, inspector scolar general adjunct in cadrul ISJ Cluj, spune ca rezultatele trebuie sa le dea de gindit atit cadrelor didactice, cit si elevilor si parintilor acestora.

In cifre seci, in judetul Cluj, din cei 5.775 de elevi care au sustinut teza, 2.636 nu au luat nota 5. Potrivit inspectorului scolar adjunct, Victoriana Boscaneanu, in judetul Cluj, au sustinut prima teza cu subiect unic 3.610 elevi romani si 408 elevi maghiari din mediul urban, iar in mediul rural au sustinut teza la Matematica 1.564 de elevi romani si 193 de elevi maghiari.

Daca 2.636 de elevi nu au obtinut note de trecere, 121 au primit nota 10, 215 au avut note cuprinse intre 9 si 9,99, 356 au obtinut note intre 8 si 8,99, 570 au luat note intre 7 si 7,99, 848 au obtinut note intre 6 si 6,99, iar 1.029 au luat note intre 5 si 5,99.

Semne de intrebare

Titiana Zlatior a declarat ieri ca, personal, i s-ar fi parut firesc ca subiectele tezelor sa fie concepute la nivelul catedrei din fiecare scoala, in functie de parcurgerea materiei. „Eu cred ca ar fi fost bine sa se lase la latitudinea scolii conceperea subiectelor. De asemenea, tensiunea asupra elevilor ar fi fost mai mica daca lucrarile ar fi fost corectate in scoala.

Tezele nu sint chiar examene nationale si nu ar fi fost nevoie de o risipa atit de mare de timp si bani“, spune Titiana Zlatior.

Victoriana Boscaneanu a spus, la rindul ei, ca procentul de promovabilitate al elevilor clujeni este cel real si normal, comparativ si cu alte judete. „Parerea mea este ca trebuie sa ne gindim acum ce urmarim cu cunostintele pe care le predam la clasa.

Asta pentru ca s-a vazut ca nu se insista pe formarea de competente, respectiv pe modul in care se pun in aplicare cunostintele teoretice“, a declarat Victoriana Boscaneanu.

PROCENTE

54,35%

este procentul de promovabilitate al elevilor clujeni de clasa a VII-a la prima teza cu subiect unic la nivel national, cea la Matematica.