Celebra corporatie daneza Maersk Line, parte a grupului A.P. Moller-Maersk, care reprezinta liderul mondial in domeniul transportului maritim de containere a deschis ieri in premiera pentru Romania si pentru bazinul Marii Negre, prima linie maritima directa de marfuri containerizate Asia-Constanta, prin sosirea in cel mai mare port romanesc a primului portcontainer ce deserveste aceasta linie.

Prin aceasta premiera Portul Constanta devine un punct-cheie in transportul maritim din regiune, avand in vedere ca marfuri catre si din Ucraina, Rusia, Bulgaria si Georgia vor fi operate in portul romanesc.

Evenimentul lansarii serviciului de transport maritim containerizat direct Asia-Constanta a fost marcat printr-o conferinta de presa organizata de Maersk Romania la sala de conferinte a hotelului Europa din Eforie Nord.

La aceasta conferinta au participat oficiali de rang inalt ai acestui grup de corporatii care domina la ora actuala transportul maritim de marfuri containerizate pe toate meridianele lumii. Este vorba despre Neil Ashby, Area Line & Operations Manager Maersk Line, Kenneth Pedersen, managerul Maersk Romania si de Mihai Dobarleanu, Country Sales Manager.

Acestia au subliniat importanta deosebita pe care o are pentru piata Marii Negre, a deschiderii liniei maritime, prin reducerea duratei de transport cu 30 de procente. Astfel, daca pana in prezent durata de transport a unui container Maersk era de 36 de zile, in prezent, acelasi transport direct va avea o durata de 24 de zile, au aratat reprezentantii Maersk.

„Odata cu lansarea acestui nou serviciu in Romania, vom oferi clientilor nostri servicii de maxima calitate in termeni de siguranta si timp de tranzit competitiv din/spre aria geografica avand cea mai rapida crestere economica din lume, Asia.

Constanta a fost aleasa ca port de transbordare, punct nodal pentru toate tarile din regiunea Marii Negre, decizie care subliniaza importanta pe care o are Romania, cu economia sa stabila, aflata in continua crestere, in planurile de dezvoltare ale grupului”, a afirmat Neil Ashby.

Totodata, inaltul oficial Maersk a mai spus ca nu s-au facut investitii speciale pentru deschiderea acestei linii care va fi deservita de opt nave specializate in transportul containerelor.

Marfurile chinezesti vor intra in statele din regiune prin Portul Constanta

Interesant de mentionat este si faptul ca din cele 5 sosiri saptamanale ale navelor Maersk la Constanta, o parte vor avea ca destinatie CSCT- noul Terminal de Containere din Molul IIS al Portului Constanta Sud- Agigea. Ca principale caracteristici, vasele care vor sosi in portul Constanta vor avea, in medie, un tonaj 55.000 t si o lungime de 295 m.

Viteza maxima pe care o atinge un vapor din clasa „K” este de 23,7 mile marine / h.