Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, desi a propus in urma cu putin timp iesirea PNL de la Guvernare, continua sa puna in aplicare strategia liberala de eliminarea a democratilor din structurile aflate in subordinea ministerului pe care il conduce.

Astfel, dupa ce a semnat, asa cum a anuntat "Replica” de Constanta in urma cu o zi, ordinul de numire a liberalului Ovidiu Cupsa la sefia Canalelor Navigabile, ministrul Transporturilor a precizat, in cursul zilei de ieri, ca in structurile adunarilor generale ale actionarilor, in consiliile de administratie si consiliile de conducere ale unitatilor aflate sub autoritatea sa nu vor mai exista pedisti, urmand ca posturile acestora sa fie preluate de catre liberali. Tocmai de aceea, democratii constanteni care sunt directori in cadrul Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta si-au exprimat temerea indreptatita ca din data de 24 mai a.c., atunci cand este programata o sedinta de Consiliu de Administratie, sa fie pusi "pe liber”.

Pe de alta parte insa, directorul general al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta, Constantin Matei ne-a declarat ca, deocamdata, nu isi poate prezenta noua echipa pe care o doreste alaturi intrucat exista posibilitatea de a nu schimba pe nici unul dintre adjunctii democrati.

Pana se va decide insa cum anume vor decurge lucrurile din acest punct de vedere, Constantin Matei a tinut sa precizeze ca situatia celor 20% din actiunile Portului Constanta este extrem de clara: „Nu se pot duce negocieri in acest sens”. „Portul Constanta este de interes strategic national, deci nu se pune problema sa cedam 20% Primariei Constanta.

Instrainarea ar avea in acest moment implicatii pentru strategia nationala. Un ajutor insa pentru comunitate, pentru constanteni, este insa posibil si doresc sa existe din partea portului”, a explicat Constantin Matei. Directorul CN APMC a adaugat ca doreste sa dea cat mai multi bani din partea portului pentru Constanta, dar ca intrainarea actiunilor este exclusa.

Constantin Matei a mai precizat, iar de aceasta data si in calitatea sa de presedinte al Organizatiei Municipale a PNL Constanta, ca astfel se demonstreaza si faptul ca „nu s-au purtat negocieri cu PSD in vederea transferarii unei cote din actiunile portului catre administratia locala”.

"Initiativa a venit din partea mea, nu de la primarul Radu Mazare”

Pe de alta parte, mai spune Matei, faptul ca liberalii sustin si cauta solutii si fonduri astfel incat proiectul soseaua de coasta sa devina realitate, iar podul IPMC sa fie reparat, se traduce prin aceea ca „acestea sunt obiective pentru Constanta, nu sunt investitii pentru primar”. „Nu pleaca primarul nicaieri cu soseaua in spate sau cu podul IPMC.

Regret insa ca meritul unor astfel de proiecte nu este indicat ca fiind si al Consiliului Local Municipal, respectiv si al celor care le initiaza, iar un exemplu in acest sens este portul vechi. Faptul ca portul vechi a trecut in patrimoniul municipiului Constanta este ca urmare a propunerii mele.

Nu vreau sa imi arog acest merit, intrucat este vorba despre un proiect mai vechi, japonez, care viza portul vechi, dar totusi initiativa a venit din partea mea, nu de la primarul Radu Mazare”, a afirmat Constantin Matei. „Trecerea portului vechi in patrimoniul municipalitatii a fost facuta pentru a mari Constanta, nu cum gresit au interpretat unii ca i-l dam lui Mazare.

Oricum, partea veche a portului era ineficienta din punct de vedere financiar pentru APMC. Nu pot spune ca ne cauza pierderi, dar nici nu ne aducea profit. In schimb, orasului ii va aduce profit, va conduce la dezvoltarea turismului intrucat portul vechi este, fara indoiala, o atractie turistica”, a concluzionat Constantin Matei.