De curand, consilierii judeteni au votat, dupa aceeasi reteta veche, adica in unanimitate, aderarea judetului Prahova la Adunarea Regiunilor Europene Vitivinicole (AREV).

Asociatia isi desfasoara activitatea in scopul promovarii intereselor comune ale Regiunilor vitivinicole din Europa si pentru ca in Prahova exista peste 10.000 ha de vii si pepiniere viticole care trebuie promovate la nivel european era musai sa aderam la ea. Si pentru ca toate au un pret, cotizatia anuala de membru pe 2007 este de 3.500 euro.

De cativa ani se dau bani de la buget pentru promovarea acestui domeniu. Targuri, proiecte, expozitii, toate au insemnat cheltuirea unor sume impresionante, ca pana la urma, succesul marilor case de vin din Prahova sa fie exclusiv a investitorilor care si-au dezvoltat afacerea cu bani proprii.

„Drumul vinului” este un alt exemplu de proiect prin care ar fi trebuit sa se promoveze vinul prahovean, dar producatorii autohtoni nu s-au trezit cu turisti la poarta cramelor si nici cu comenzi uimitoare in urma promovarii.

Numai pentru Drumul vinului, conform datelor din arhiva CJ Prahova, de-a lungul a patru ani au fost cheltuiti 1.938.730 RON in vederea promovarii si implementarii acestui proiect.

Astfel numai in 2003, cei 663.006,18 RON au fost in mare parte aruncati pe: cheltuieli cu deplasarea reprezentantilor judetului la Targul de la Berlin - 39.372,86 lei, cheltuieli mape, insigne, embleme si pliante in 2003 - 21.777,00 lei, iar in 2004 - 2.596,80 lei, pentru realizare, multiplicare, CD-uri de prezentare in 2003 au fost cheltuiti 13.483, 67 lei iar in 2004 1.678,85 lei.

Mai mult, o suma impresionant de mare, (pentru fiecare placuta indicatoare s-a cheltuit de patru ori mai mult decat normal), adica 100.000,00 lei a fost aruncata pe semnalizare rutiera: placute si indicatoare cu Drumul Vinului. In mod ironic, acestea sunt singurele care atesta fizic, ca odata, candva a existat un proiect numit „Drumul vinului”. Acestea, si cateva drumuri asfaltate, care oricum trebuiau facute.