Proiectul autostrazii Bucuresti-Ploiesti intarzie din cauza constructorilor, care nu au depus garantia de buna executie, in cuantum de 10% din valoarea lucrarilor: De asemenea, intarzierea se datoreaza si Companiei de Drumuri, care nu a urgentat exproprierea terenurilor.

Situatia a fost prezentata de directorul de proiect, Narcis Neaga, care spune ca “daca firmele de constructie au inceput lucrarile, trebuie intrebate de ce au facut acest lucru”. “Daca nu au depus garantiile de buna executie, nu puteau incepe sub nicio forma.

Ordinul de incepere a lucrarilor a fost semnat, dar nu le-a fost inmanat, iar intre timp a expirat, pentru ca ei nu au platit garantia”, a explicat Neaga.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale nu intentioneaza sa rezilieze contractele cu constructorii, intrucat acestia au la dispozitie 365 de zile de la data semnarii documentelor pentru a rezolva problema legata de scrisoarea de garantie bancara.

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a anuntat saptamana trecuta, ca lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti se rezuma la un tronson experimental, iar constructorii au avut dificultati pentru ca fostul ministru Radu Beceanu a dispus inceperea lucrarilor fara sa fie realizate exproprierile necesare.

Primul tronson al autostrazii, Bucuresti-Moara Vlasiei, are 19,5 kilometri si va fi construit de consortiul format din firmele Pizzarotti - Tirena Scavi, care a castigat licitatia cu o oferta de 514,6 milioane lei (circa 154 de milioane de euro).

Cel de-al doilea sector, Moara Vlasiei-Ploiesti, cu o lungime de 42,5 kilometri, va fi proiectat si construit de un consortiu format din firmele Euroconstruct, UMB Spedition, PA&CO International si Comaxa, care a castigat licitatia organizata la sfarsitul anului trecut, cu o oferta de 200 de milioane euro.