Cererea mare de balastru si agregate pentru autostrada a crescut numarul exploatarilor ilegale

Reprezentantii Prefecturii Bihor au inchis mai multe balastiere care asigurau necesarul de materiale pentru lucrarile de la autostrada Transilvania, realizate de compania Bechtel. "Cererea mare pentru balastru si agregate a dus la exploatari haiducesti, fara autorizatii", a declarat subprefectul Traian Abrudan.

Potrivit acestuia, in Bihor au fost inchise deja cinci balastiere, una de la Grosi, doua de la Tetchea, una in zona Alesd si una de la Auseu. Cea de la Auseu a fost inchisa prima. Balastiera apartinea unei firme turcesti cu sediul in Bucuresti si cu filiala in Bihor si care are contract pentru aprovizionarea firmei Bechtel.

"Dupa ce a fost inchisa balastiera de la Auseu, firma turca a devenit intermediar intre firma Bechtel si una dintre balastierele de la Tetchea", a precizat subprefectul. Reprezentantul Prefecturii a adaugat ca exista mai multe firme care se ocupa de intermedieri intre constructorul autostrazii si balastierele care functioneaza ilegal. "Vom discuta si cu constructorul Bechtel sa nu

primeasca materie prima de la firme neautorizate. Am discutat deja si cu primarii si reprezentantii institutiilor care autorizeaza balastierele sa urmareasca modul de autorizare.

Mai mult, Consiliului Judetean Bihor si primarilor le-am cerut ca la autorizare sa pretinda firmelor care detin balastiere garantii reale si proiecte pentru refacerea mediului in momentul inchiderii exploatarii", a subliniat Abrudan.

Informatiile detinute de reprezentantii Prefecturii arata ca majoritatea balastierelor functioneaza in localitatile de pe Crisul Repede, insa mare parte din ele in extravilanul comunelor, astfel ca nu au nevoie din partea autoritatilor locale decat de autorizatie de transport.

"Pentru transportul pe drumurile comunale au nevoie de autorizatie din partea primarului asa ca am cerut primarilor sa nu acorde aceasta autorizatie decat daca firmele pot prezenta restul autorizatiilor de functionare.

Insa pentru drumurile judetene nu mai este nevoie de autorizatia Consiliului Judetean lucru care a determinat o deteriorare a acestor rute de transport si a caselor aflate pe traseu. CJ va avea o noua intalnire cu firma Bechtel, pentru a gasi o solutie la aceasta problema.

Dorim ca autostrada sa fie finalizata cat mai rapid, cu costuri cat mai reale, insa fara sa afecteze mediul inconjurator", a declarat subprefectul.