Publicitatea stradala din Cluj care nu respecta legea si prevederile noului regulament de afisaj vor fi “rase” din Cluj, iar spatiile eliberate vor fi scoase la licitatie pentru firmele de profil.

Primarul Clujului, Emil Boc, a anuntat ieri ca proiectul de urbanism care reglementeaza amplasarea mash-urilor si bannerelor publicitare in municipiu a fost finalizat si poate fi consultat pentru o perioada de doua saptamani pe site-ul institutiei, la adresa www.primariaclujnapoca.ro.

Potrivit lui Boc, dupa ce proiectul va fi analizat si, eventual, modificat, el va fi supus votului Consiliului Local Cluj-Napoca.

“Este timpul sa reglementam publicitatea.

Potrivit noului proiect, care se aliniaza legilor, panourile publicitare vor putea fi ridicate doar daca sunt luminoase sau luminate, iar in centrul istoric al Clujului, afisarea bannerelor va fi interzisa total cu exceptia celor care fac publicitate manifestarilor culturale cum a fost, de exemplu, TIFF-ul”, a afirmat ieri, in cadrul unei conferinte de presa, Boc.

Tot el a mai spus ca, dupa ce noul regulament va fi dezbatut cu agentiile de publicitate si cu cetatenii municipiului, toate instalatiile publicitare care nu respecta noile norme vor fi “rase” din Cluj.

Primarul Emil Boc a declarat ca vrea ca toata procedura sa fie extrem de transparenta.

Potrivit lui, agentiile care au in prezent panouri amplasate legal si respecta deja si prevederile viitorului regulament vor fi mentinute. La fel se va intampla si cu panourile sau afisele firmelor cu care exista deja angajamente legale si in vigoare semnate de Primarie. Acesta este cazul firmei Euromedia care detine spatii publicitare in statiile de autobus.