Richard Moat este in functia de director general al Orange Romania din martie 2004. A fost director general la Orange Danemarca si Orange Tailanda. A preluat Orange Romania din 2004 si a fost una dintre companiile cu cea mai rapida crestere. Acum se claseazã intre primele cinci companii din Romania.

La sfarsitul saptamanii, Richard Moat s-a aflat in prima lui vizita in Sibiu. In afara escalelor cu avionul. A mers la Brukenthal si la Catedrala Ortodoxa. A mancat pe o terasa si a incercat sa prinda ceva din felul de a fi al sibienilor. Prima caracterizare: sibienii sunt conservatori. A vazut asta in cifrele companiei pe care o conduce. Daca au mers cu Orange de la inceput, continua tot cu Orange.

Reporter: Sunteti prima oara in Sibiu?

Richard Moat: Da, e pentru prima data cand ma aflu in Sibiu si pot sa spun ca sunt impresionat de acest oras, de arhitectura cladirilor. Am mai trecut insa, pentru ca Sibiul s-a mai intamplat sa fie o escala, atunci cand am calatorit cu avionul. Sunt aici pentru ca sunt director al Institutului Aspen Romania si acesta este pimul eveniment e care il organizam in Sibiu, in calitate de sponsori.

Institul Aspen s-a format in 1948 in SUA si cred ca Romania este a saptea tara unde acest institut isi deschide o reprezentanta. Este o platforma pentru dialog intre oameni de afaceri, oameni politici din toate spectrele, oameni de arta. Tot felul de lideri ai societatilor vin impreuna si discuta, probleme non-politice. Vin impreuna sa produca noi idei. O astfel de intalnire vom avea si aici la Sibiu, in doua zile de discutii.

Rep.: Ce ati apucat sa vedeti din oras?

R. M.: Am fost la Muzeul Brukenthal si la Catedrala Ortodoxa, iar pranzul l-a luat la o terasa. Maine voi fi in aceste discutii la Hotelul Imparatul Romanilor.

Rep.: Organizatorii evenimentului au facut un joc. Dintr-o serie de caricaturi despre felul de a fi al romanilor, fiecare invitat trebuie sa aleaga una. Dumneavoastra ce caricatura ati ales?

R. M.: Caricatura cu numarul 16. In ea se spune „Cheerful as a Romanian”.

Rep.: Nu ne vedeti foarte veseli.

R. M.: E o gluma, pana la urma, nu? Cred ca romanii au evident aceasta caricaristica. Dar stiu si sa glumeasca, le plac glumele, insa sunt si foarte seriosi.

Rep.: Vorbesc romanii la telefon mai mult decat ceilalti europeni?

R. M.: Statistic, nu. Cred ca multe tari din vestul Euriopei vorbesc mult mai mult la telefon, insa trendul in Romania creste. Romanii vorbesc la telefon din ce in ce mai mult si cred ca se va vorbi si aici la telefon, la nivelul celorlalte tari din vest in urmatorii ani.

Rep.: Daca nu vorbesc asa de mult, cum de aproape toti romanii au telefoane? Le folosesc ca reportofoane sau camere video?

R. M.: Cred ca inca principala motivatie pentru care se cumpara un telefon e sa se vorbeasca la el.

Rep.: Nu stiu daca Orange e structurat pe judete sau pe regiuni, insa cum sta Sibiul pe harta companiei?

R. M.: Sibiul merge foarte bine. Are un magazin si inca unul se contruieste la Hotelul Continental. Mai sunt si alti parteneri Orange. Avem mai mult de 85 la suta cota de piata in Sibiu, una din cele mai mari.

Rep.: Sibienii sunt recunoscuti ca fiind putin traditionalisti. Ati vazut aceasta caracteristica si in ce priveste telefonia mobila?

R. M.: Sibienii cred ca sunt foarte fideli. Nu isi muta foarte des preferintele intre companiile de telefonie mobila. Avem si o strategie a companiei de a merge in contact direct cu clientul nostru. Poate si asta ne-a ajutat forte mult si in Sibiu.

„Avem mai mult de 85 la suta cota de piata in Sibiu, una din cele mai mari”, Richard Moat