In urma mesajelor primite de la cititori, monitorul a luat legatura cu reprezentantii Serviciului Rutier din cadrul Inspectoratului de Politie al Judetului (IPJ) Cluj. Acestia au acceptat sa le raspunda cititorilor.

Soferii s-au cumintit

In cursul zilei de ieri, subcomisarul Florin Goia, adjunctul comisarului sef Alexandru Muresan, seful Politiei Rutiere din Cluj, a primit reactiile cititorilor monitorului cu privire la amplasarea de camere pe tronsonul Cluj - Turda al DN1. Potrivit acestuia, soferii au inceput sa se cuminteasca pe aceasta portiune de drum.

"Daca pina luni la prinz am avut 52.000 de constatari, azi dimineata (n.r., ieri dimineata) am atins pragul de 57.000, deci putem spune ca soferii s-au mai cumintit“, sustine Goia. Potrivit acestuia, nu se poate pune problema unei ridicari a limitei de viteza pe tronsonul de 30 de kilometri discutat de la 50 la 70 de kilometri pe ora, in ciuda starii foarte bune a carosabilului.

Principala cauza, in opinia lui Goia, ramine numarul mare de accidente care s-au intimplat in trecut. „Soferii incep sa circule cu mai multa prudenta si incep sa-si de-a seama ca daca incalca legea vor fi sanctionati“, afirma adjunctul sefului Politiei Rutiere Cluj. Potrivit acestuia, vor exista intotdeauna exceptii, mai ales in cazurile speciale.

"Vorbim aici de o nastere, vorbim de o urgenta medicala, cind soferul ia asupra sa un risc. Circula cu 100 de kilometri pe ora pentru ca stie ca trebuie sa ajunga undeva intr-un anumit timp“, explica subcomisarul Goia.

Camere si in afara localitatilor

Cit despre formarea cozilor in dreptul camerelor de suprave-ghere, subcomisarul sustine ca nu se poate vorbi neaparat despre un fenomen. „Se mai intimpla sa vina cu viteza mai multi soferi si sa frineze brusc la aparitia camerelor, dar nu cred ca se formeaza chiar asa-numitele «cozi»“.

In ceea ce priveste comentariul unui cititor al monitorului, care scria ca „timpul irosit in localitati va fi recuperat in afara lor“, subcomisarul Goia pare sa-l contrazica. Numarul de camere pe tronsonul Cluj - Turda al DN1 va creste in curind.

Vor fi montate camere de supraveghere si in afara localitatilor, pentru a ne asigura ca participantii la trafic incep sa acorde mai multa atentie vietilor omenesti, doar stiti ca acesta este cel mai periculos sector din DN1“, raspunde adjunctul sefului Politiei Rutiere din Cluj. Cu alte cuvinte, portiunile de viteza de pe Cluj - Turda vor disparea incetul cu incetul.

Potrivit lui Goia, vor fi amplasate dispozitive de supraveghere si in municipiul Cluj-Napoca, in special pe arterele unde au loc des accidente rutiere.

"Pe Traian Vuia, Aurel Vlaicu, Calea Floresti, acestea sint doar citeva dintre soselele pe care as vrea sa fie amplasate camere de supraveghere, pentru a reduce numarul de incidente si pentru a-i sensibiliza pe participantii la trafic“, explica Goia. Subcomisarul sustine ca primele amenzi pot ajunge in posta soferilor grabiti pina la inceputul lunii august.

Cit despre banii pe care-i incaseaza firma Codec si primariile din localitatile de pe soseaua Cluj - Turda, subcomisarul a refuzat sa faca orice declaratie, marturisind ca nu e de competenta sa.