Se intentioneaza crearea unor noi benzi de circulatie, realizarea celui de-al doilea pod peste Aries care sa preia masinile de tonaj si, nu in ultimul rand, finalizarea centurii de ocolire a municipiului

Ocolitoarea a fost gandita la inceput ca proiect comun intre Turda si C. Turzii, dar din anumite motive, C. Turzii a renuntat la idee. Acum municipalitatea turdeana a gasit o solutie pentru punerea in aplicare a proiectului si spera ca localitatea vecina sa dea curs proiectului initial.

Primarul municipiului Turda, Tudor Stefanie, a anuntat ca „deja proiectul ocolitoarei este in faza de avizare a comisiei ministeriale.” Centura ocolitoare a trecut de faza de avizare a comisiei ministeriale, urmeaza Hotararea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici si licitatia pentru executare. Sunt ultimele doua etape” a precizat edilul municipiului.

Ideea centurii de ocolire s-a nascut ca o necesitate, pentru a decongestiona traficul in cele doua municipii de pe Aries. Ulterior, administratia din Campia Turzii s-a retras din acest proiect. „Pana in 2005 nimeni nu s-a gandit la o centura ocolitoare. „Noi am vazut-o materializata impreuna cu Campia Turzii si regret ca acest lucru nu s-a intamplat.

Trebuie intervenit pentru aprobarea continuarii ocolitoarei si dincolo de Campia Turzii, sper ca cei de acolo sa revina asupra deciziei si sa ni se alature in acest proiect”, a afirmat Stefanie.

Conform proiectului, varianta ocolitoare va avea trei tronsoane. Primul va pleca din zona Turda Noua urmand cursul fostei linii de cale ferata a cimentului, legatura cu al doilea tronson se va face in zona podului de peste Aries care va continua pe DN 1 pana in zona Casirom. Al treilea tronson va lega DN 1 de DN 15 prin spatele cartierului Primaverii.

Lungimea va fi de circa 15 km cu doua benzi de mers. Aceasta varianta este necesara pentru a se degaja traficul care, la aceasta data, sufoca orasul.

Solutii de urgenta

O solutie pentru devierea traficului greu este finalizarea celui de-al doilea pod peste Aries care va putea prelua masinile grele care transporta materiale pentru autostrada. „Am gandit acest proiect deoarece acum Turda este sufocata de cele 300 de masini care tranziteaza, zilnic, municipiul catre punctele de lucru ale firmei Bechtel.

Peste 6 luni, cand se finalizeaza podul peste Aries, o parte din traficul greu va fi deviat pe acolo, iar pasarela metalica existenta va fi rezervata pietonilor si autoturismelor”, a explicat Tudor Stefanie.

Conducerea orasului a mai luat in calcul si cateva masuri imediate pentru a degaja traficul in interiorului municipiului. Una din ele este largirea carosabilului prin introducerea inca a unei benzi de circulatie in zona Calea Vctoriei, pe partea dreapta, unde deja a fost mutat trotuarul in interiorul parcului din Micro I, urmand ca pana la finele acestei luni sa fie data in folosinta.

"Intentionam sa redeschidem o banda de circulatie dinspre Cluj spre str. Bucovinei vis a vis de parcul din Turda Noua. Aceasta va ficompletata cu un sistem de semaforizare si impreuna vor rezolva problema traficului in acea intersectie”, a completat primarul municipiului Turda.