Societatea furnizoare de energie electrica ENEL a reusit sa intinda la maxim nervii beneficiarilor. Si nu vorbim doar de micii consumatori de energie electrica, ramasi din cauza caderilor de curent fara aparatura electrocasnica, ci si de marii clienti ai ENEL.

Daca in cazul cetatenilor de rand conducerea ENEL gandeste ca bietii oameni, care si asa s-au vazut cu investitiile pe care le considera adevarate averi duse pe apa Sambetei, nu isi mai permit si luxul de a ii da in judecata pentru pagube, in cazul marilor beneficiari societatea a gasit placa „am anuntat intreruperea de curent la radio”.

Din punctul de vedere al societatilor care inregistreaza pierderi din cauza ENEL, lucrurile sunt vazute altfel. „Eu nu pot sta in fiecare zi sa monitorizez la radio cand anunta ENEL intreruperile de curent. Mi se pare corect sa ne anunte, nu este atat de greu.

Suntem, pana la urma, un sanatoriu, o institutie medicala, unde avem aparate care sunt afectate si unde pacientii nu pot astepta, isi pierd tratamentele”, a declarat Septimiu Bourceanu, managerul Sanatoriului Balnear si de Recuperare Techirghiol.

Supararea managerului Sanatoriului Techirghiol este indreptatita, avand in vedere faptul ca, de data recenta, doua aparate din dotarea institutiei au fost „arse” din cauza unei pene de curent. Mai exact, a explicat Septimiu Bourceanu, panoul de comanda de la doua bai galvanice s-a stricat, necesitand reparatii in valoare de 30 de milioane de lei.

Desi pentru un sanatoriu precum Techirghiol suma in cauza nu este fabuloasa, este totusi o paguba, pentru care ar putea fi intentat chiar si proces impotriva ENEL.

Din pacate insa, un asemenea demers ar dura prea mult pana la o pronuntare in favoarea pagubitului, in plus, Sanatoriul Techirghiol inca functioneaza in relatia cu ENEL dupa un contract vechi, in care nu prea exista posibilitatea de a cere socoteala furnizorului de energie.

Cum insa lucrurile nu stau pe loc, iar ENEL nu mai reprezinta singura solutie de aprovizionare cu curent electric, lucrurile se pot schimba.

De altfel, chiar din luna ianuarie a anului viitor, Septimiu Bourceanu este hotarat sa demareze procedura de organizare a unei licitatii prin care spera sa obtina curent si mai ieftin, dar si in conditii de seriozitate din partea furnizorului, chiar daca acesta se va chema dupa licitatie tot ENEL sau - cine stie - altfel.

ENEL a emis pretentii ca sanatoriul sa plateasca datoriile altora

Dar acestea nu sunt singurele nemultumiri pe care Sanatoriul le are vizavi de prestatia ENEL. Dupa cum se stie, noua conducere a Sanatoriului Techirghiol a inceput, inca de la instalare, o ampla actiune de modernizare si, in paralel, de achitare a datoriilor istorice de-acum. Asa se face ca, in momentul de fata, institutia este cu datoriile la zi, mai putin o datorie de 2 miliarde de lei.

„Cu aceasta datorie care ni se imputa noi nu suntem de acord. Este o datorie veche, dar din calculele noastre nu reiese ca suma ar fi corecta, motiv pentru care ne judecam. Dar lasam instanta sa se pronunte. In orice caz, noi in orice moment o putem acoperi printr-o reesalonare”, a spus Septimiu Bourceanu.

Si, daca tot a facut referire la restante, managerul institutiei a precizat ca datoria istorica fata de ENEL a fost achitata. Totusi, nu in conditii normale, pentru ca nimanui de la ENEL nu a parut sa ii pese ca trebuie incasata suma de peste 4 miliarde de lei de la Techirghiol. „La sfarsitul anului trecut, trei luni de zile am sunat incontinuu sa le spunem ca vrem sa platim datoria.

Secretarele de acolo ne-au spus, la un moment dat, ca de ce insistam, daca vedem ca nu ni se raspunde”, a explicat Septimiu Bourceanu.

In final, cand debitul a fost achitat, Sanatoriul Balnear a dorit o rebransare si, implicit, marirea consumului de energie (cu alte cuvinte mai multi bani de incasat de catre ENEL, deci interesul era al lor), conducerea institutiei medicale a fost informata ca mai intai trebuie sa achite ce a consumat o alta firma care, din intamplare, a avut un spatiu inchiriat in sanatoriu.

„Noi nu aveam cum sa achitam ce energie a consumat o alta firma care a fost chiriasa la noi. Ei aveau contoar separat, facturarea se facea pe firma respectiva, ce treaba aveam noi cu ei?”, a spus Septimiu Bourceanu. Cu chiu, cu vai, se pare ca bransarea ceruta de Sanatoriul Techirghiol era in curs de rezolvare ieri, adica dupa o luna de insistente si rugaminti.