Greva celor aproximativ 100 de angajati, printre care soferi, taxatoare si controlori a inceput in jurul orei 7.00. Acestia au refuzat sa se urce in autobuze si au preferat sa stea in curtea regiei asteptandu-l pe primarul Tudor Stefanie, care a si sosit la fata locului, imediat dupa ora 8.00.

Angajatii sunt revoltati din cauza salariilor prea mici, a lipsei bonurilor de masa, a sporurilor, a primelor si a concediilor de odihna.

Primarul, ascultandu-le problemele, le-a sugerat renegocierea contractului colectiv de munca, sau chiar schimbarea unor membrii in Consiliul de administratie.

"Va rog sa faceti o lista cu revendicarile, ca sa avem despre ce discuta. Solutia dumneavoastra, de a va aduna in curtea regiei si de a refuza participarea in trafic, nu este una buna. Noi va stam la dispozitie daca vreti sa discutati”, a declarat Stefanie, incercand sa convinga angajatii sa-si reia munca.

Consilierul PRM, Doru Anca, ajuns la fata locului, a incercat si el sa tempereze spiritele incinse.

"Doua orase asteapta sa ajungem la un numitor comun. Eu zic sa judecati bine si sa reluati munca”, a spus Anca.

Angajatii i-au adus acuzatii grave si directorului Alin Popescu. Unii il faceau mincinos, altii considerau ca nu tine cu angajatii, ca nu este un bun manager, sau ca si daca le asculta problemele, nu ia masuri.

9 controlori pe doua municipii

Ziarul 21 a stat de vorba si cu cativa controlori care ne-au punctat problemele cele mai arzatoare cu care se confrunta. Cea mai mare dificultate este lipsa personalului. Cu doar noua persoane, dintre care una femeie, pe tot traseul si avand in vedere ca sambata si duminica lucreaza doar doi, se descurca foarte greu. Rromii si betivii le creeaza foarte multe probleme si neplaceri. Controlorii sunt de multe ori urmariti si amenintati.

”Ne este frica, deoarece nu stim nici la ce sa ne asteptam din partea lor. Sunt foarte imprevizibili”, a declarat referitor la rromi unul dintre controlori.

Sedinta fara sens

Vineri in jurul orei 10.00, imediat dupa ce angajatii s-au decis sa reia munca, s-a convocat si o sedinta ad-hoc a Consiliului de administratie, la care a participat liderul de sindicat, cativa soferi si consilierii locali, Doru Anca si Corneliu Sarbu.

In timpul discutiilor, directorul RATL, Alin Popescu, a prezentat situatia veniturilor si cheltuielilor, subliniind ca singura solutie salvatoare ar fi niste bani de la bugetul local.

"Problema este simpla: trebuie sa gasim banii pe care trebuie sa ii dam. Veniturile lunii iulie sunt 4 miliarde de lei. Acesti bani provin din vanzarea de bilete, abonamente, atelier, subventia pensionarilor si amenzi. Avem insa cheltuieli de 3.400.000.000 de lei pe salarii si 1.300.000.000 pe motorina. Se vede clar ca noi cheltuim mai mult decat producem.

Si nu am amintit facturile de lumina gaz si telefon...”, a declarat Popescu.

Tot atunci a dat ca exemplu si cazul unor regii de transport local din alte orase, care primesc ajutoare de la buget, ca doar asa reusesc sa supravietuiasca. Popescu crede ca singura solutie ar fi un ajutor din partea consiliului local.

Sorin Sabau, membru in Consiliul de administratie a subliniat si el faptul ca municipalitatea si Consiliul local Turda ar trebui sa trateze RATL ca pe un serviciu de interes public si nu ca pe unul care sa vizeze profit. „RATL trebuie sa contribuie la buna desfasurare a vietii din municipiul nostru”, a subliniat Sabau.

Dupa sedinta la care nu s-a gasit nici o solutie viabila pentru reglementarea situatiei, liderul de sindicat Mihai Trif a declarat: „Urmeaza ca domnii consilieri sa prezinte situatia la primar si asteptam o sedinta extraordinara luni, sau cel tarziu marti. Daca marti nu se va gasi o solutie acceptabila, ne oprim total si va fi mai ceva de cum a fost azi.”