In ciuda declaratiilor facute de prefectul de Alba, Cosmin Covaciu, dar si de seful sectiei Alba a societatii de Drumuri Nationale, Ovidiu Serbu, podul de la Miraslau nu a fost reparat in zece zile, cum sunau promisiunile. Nu a fost reparat nici in trei saptamini cit au trecut de la surpare si se pare ca, cel putin inca o luna, podul va fi in aceeasi situatie.

In lipsa prefectului, care este in concediu, subprefectul Clement Negrut a preluat cazul podului de la Miraslau, mai ales ca pe adresa Prefecturii Alba a sosit o sesizare de la oamenii din Ocna Mures, care au reclamat faptul ca promisiunile nu au fost indeplinite si au mai spus si ca nu au vazut sa se lucreze la pod.

Clement Negrut l-a convocat pe Ovidiu Serbu la o inspectie in teren pentru a se vedea care este situatia, actiune la care a participat si reprezentantul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Nationale Cluj, Eugen Ciocoiu. Subprefectul de Alba avea sa constate ca la pod nu s-a intimplat mai nimic si ca ce s-a facut pina acum s-a limitat practic la hirtii.

Fara finantare

In momentul surparii, la pod se lucra pentru repararea acestuia, insa muncitorii erau inca la faza de regularizare a albiei riului, refacerea partii carosabile fiind ultima etapa. Reparatia se efectua cu fonduri externe, in baza unui program derulat prin intermediul Ministerului Transporturilor.

Problema este ca lucrarea suplimentara legata de refacerea partii de pod surpate nu are finantare, iar banii alocati deja nu puteau fi “deturnati” in acest scop. Clement Negrut a explicat ca pina acum s-a realizat proiectul tehnic pentru refacerea podului si s-a transmis la minister solicitarea de suplimentare a fondurilor.

Circulatie oprita vineri noaptea

Subprefectul de Alba a fost informat ca lucrarile efective vor incepe vineri. In noaptea de vinei spre simbata, circulatia pe DN 1, va fi oprita timp de doua ore pentru a se monta niste grinzi metalice de la capatul podului pina la portiunea de carosabil bun, abia apoi urmind sa fie incepute lucrarile efective de consolidare. “Eu nu cred ca pina in septembrie se va putea circula bine.

Se va circula cu restictii si cu semafoare”, este de parere Clement Negrut. El a spus ca lucrarea este deosebit de complexa, mai ales ca trebuie facuta o ancorare intre pod si capatul drumului, lucru care nu s-a facut in 1939, cind a fost construit podul.

“Dupa cum este acest pod, mie mi se pare ca am avut noroc ca nu s-a intimplat si la noi ca in America si ca nu am avut victime”, a opinat Clement Negrut.

El a mai spus ca a cerut politiei sa fie permanent amplasat un echipaj de politie in zona podului pentru a mai tempera soferii, mai ales ca, atunci cind se afla pe pod, doua tiruri au trecut cu viteza, facind ca intreaga structura sa se clatine puternic.

Incepe cosmarul

Daca in prezent, intr-o zi normala de trafic, cozile la semaforul de pe podul de la Miraslau ating 100 - 150 de metri, de miine situatia se va inrautati si in alte zone de pe DN1, pentru ca incep lucrarile de asfaltare. Prima zona pe care se va lucra este de la Inoc pina la limita cu judetul Cluj, dupa care se va asfalta portiunea dintre Aiud si Inoc.

Pe parcursul lucrarilor de asfaltare, care se estimeaza ca vor dura o luna, circulatia in zonele unde se lucreaza se va desfasura pe un singur sens si cu restrictii. Pentru soferii care doresc sa ocoleasca DN1 exista o singura varianta viabila, prin Apuseni, dar ocolul este de peste 100 de kilometri.