In ultima perioada de timp pe raza comunelor arondate orasului Baicoi a fost semnalata savarsirea infractiunii de inselaciune intr-un mod inedit. Astfel, autorii pretind ca sunt angajatii unor operatori de telefonie mobila sau ai unor firme de renume si anunta potentialele victime despre faptul ca „sunt fericitele castigatoare” ale unor premii de fidelitate in bani sau autoturisme.

Pentru validarea premiului si deschiderea unui cont in banca unde va fi virata suma castigata, autorii solicita potentialelor victime achizitionarea unui anumit numar de cartele telefonice reincarcabiule tip „prepay” si transmiterea codurilor de reincarare sau a parolelor personale.

Dupa acest moment, victimele sunt indrumate la o unitate bancara, fiindu-le indicat un numar de cont fictiv, unde ar trebui sa se regaseasca suma castigata, moment in care se constata ca totul a fost o inselatorie.

2350 de lei paguba

In acest mod a fost inselata si M. Virginia din Floresti care a primit un mesaj pe telefonul mobil prin care era anuntata ca a castigat un premiu de fidelitate in valoare de 5.000 euro oferit de firma de telefonie mobila de ale carei servicii beneficia.

Pentru a intra in posesia premiului femeia a fost indrumata sa achizitioneze 8 cartele reincarcabile si sa comunice codurile de reincarcare la numarul de telefon de pe care a fost apelata.

Ulterior a mai fost contactata telefonic de pe acelasi numar de telefon, o alta persoana comunicandu-i ca a castigat premiul si ca poate intra in cursa pentru castigare unui automobil, cu conditia sa mai cumpere inca 25 cartele reincarcabile si sa procedeze in acelasi mod ca prima data, lucru pe care femeia l-a si facut.

Cand a mers la banca indicata pentr a-si ridica premiul, femeia a constatat faptul ca a fost inselata, premiile fiind inexistente, singurul lucru real fiind paguba de 2350 lei, reprezentand contravaloarea cartelelor reincarcabile achizitionate