Alt termen, alta dezamagire. Actualul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban a anuntat, ieri, un nou termen care ar pune capat cosmarului soferilor. In iunie-iulie 2009, centura va fi gata. Asta in conditiile in care, pina in 15 octombrie, vor fi finalizate expertiza si caietul de sarcini pentru noua licitatie, iar contractul va fi semnat pina la sfirsitul lui 2007.

„O buna mobilizare se poate realiza in maxim un an si jumatate, daca nu si mai repede", a apreciat Orban, prezent, ieri, in Sibiu. Dupa ce a asistat la inaugurarea noului terminal, Ludovic Orban a luat calea centurii, pentru a se asigura ca ceea ce citeste in presa despre deteriorarea lucrarilor este adevarat.

Ministrul nu a plecat la drum de unul singur, ci insotit de primarul Johannis si de viceprimarul liberal Eugen Mitea. „Deocamdata nu am motive sa nu cred in promisiunile domnului ministru Ludovic Orban. Mi se par niste termene realiste. Cit priveste deteriorarile de la centura, acelea cred ca pot fi reabilitate", a spus Johannis.

Implicarea lui Orban

Ministru al Transporturilor din aprilie 2007, Orban a precizat ca rezilierea contractului cu firma italiana Todini, care s-a ocupat pina acum de centura, a fost justificata. „Contractul cu Todini a fost semnat in 2003, cind eu nici nu visam sa ajung ministru.

Ce se poate dori mai mult de la mine? Am decis sa reziliez contractul pentru ca era evident ca firma nu-si putea finaliza lucrarile", a motivat Orban. Acesta a mai aratat ca, din aprilie si pina acum a concediat peste 30 de angajati ai Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale. „De cind sint eu ministru, din aprilie, am dat afara vreo 30 si ceva de oameni de la CNADN.

Singura care a scapat a fost Daniela Draghia (directorul Agentiei ISPA din CNADN - n. red.). Am fost sfatuit sa am o prudenta excesiva in ceea ce o priveste", a declarat ministrul liberal.

Conservarea, in stand-by

Deteriorarea lucrarilor pare sa fie lasata undeva la capatul listei prioritatilor. Ministrul liberal a recunpscut ca, la nivelul ministerului, nu s-au luat masuri pentru conservarea celor aproximativ 60 de procente finalizate din lucrare.

Potrivit lui Orban, una din solutiile de pastrare a ceea ce s-a construit pina acum si a milioanelor de euro care au fost investiti o poate avea chiar firma Todini. Putin probabil. Pentru ca, odata reziliat contractul, italienii de la Todini nu s-ar intoarce la aceasta lucrare. Contractarea unei alte firme care sa faca lucrarile de intretinere ar fi o solutie mai plauzibila.

Desi, cu tot cu procedurile lungi de licitatie, firma respectiva ar putea avea surpriza de a nu mai gasi ce sa intretina.

Gara, gata la iarna

Cladirea garii va fi finalizata in 15 decembrie. Potrivit lui Orban, acesta este termenul asigurat de firma constructoare, de care nici ministerul Transporturilor, nici Johannis, si, evident, nici sibienii nu sint multumiti.

„Daca reziliez acum contractul, vom avea proces, care e posibil sa dureze, la fel ca licitatia", a precizat ministrul, care sustine ca a acceptat termenul de 15 decembrie doar pentru ca alte proceduri ar fi intirziat lucrarile. Potrivit lui Orban, investitiile in lucrarea de la gara se ridica la 4,7 milioane de euro.

Ludovic Orban l ministrul Transporturilor

„Cei care fac sapte, opt ore pe drum, de la Bucuresti la Sibiu, trebuie sa aiba rabdare. Nu sint decit de cinci luni ministru"